ترافیک جاده‌های زنجان سنگین و پرحجم است

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: با توجه به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی، تمامی مسیرها و جاده‌های استان دارای ترافیک پرحجم و سنگین است.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سرهنگ مهدی میناخانی روز دوشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه مسیر رفت و برگشت جاده‌های استان پرتردد است، گفت: رانندگان، مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از تغییر مسیرهای ناگهانی که باعث تصادف می‌شود، پرهیز کنند.  

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان با بیان اینکه در مسیر شمالی و جنوبی آزادراه زنجان- قزوین و زنجان - تبریز تردد بیشتری جریان دارد، افزود: خوشبختانه امروز حادثه رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان گزارش نشده است و امیدواریم این شرایط به همین منوال ادامه یابد و تا آخر تعطیلات خبرهای خوشی از کاهش تصادفات و تلفات داده شود.  

او با بیان اینکه پلیس در تمام مسیرها به صورت شبانه روزی در کنار هموطنان حضور دارد، تصریح کرد: رانندگان حتما به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و بعد از رفع خستگی با انرژی کافی به مسیر خود ادامه دهند.  

میناخانی خستگی و خواب آلودگی را مهمترین عامل تصادفات جاده‌ای به خصوص طی چند روز گذشته عنوان کرد و افزود: بیشتر این حوادث بین ساعات چهار تا هفت صبح به دلیل خواب آلودگی شدید رخ می‌دهد و هنگام ظهر و گرما نیز رانندگان دچار کم توجهی به جلو می‌شوند.  

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان با بیان اینکه استان زنجان در بین گذرگاه شمال به غرب و مرکز به غرب کشور واقع شده است، افزود: رانندگانی که در این مسیر تردد می‌کنند هنگام رسیدن به زنجان برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی حتما باید در مجتمع‌های بین راهی توقف کنند و بعد از استراحت به مسیر خود ادامه دهند.  

او مهم‌ترین دلیل فوتی‌های تصادفات را بی‌توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: تخلفات حادثه ساز شامل سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی است که امیدواریم شاهد تکرار آن‌ها در ایام باقیمانده از تعطیلات نوروزی نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha