اجرای طرح کارگاه‌گردی نوروزی صنایع‌دستی در اراک

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: طرح کارگاه‌گردی صنایع‌دستی با هدف معرفی تولیدات صنعتگران و تولیدکنندگان فعال و مستقر در بناهای تاریخی در ایام نوروز برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، قاسم کاظمی با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح کارگاه‌گردی در این راستا سرمایه‌گذاری از کشور امارات متحده عربی ضمن بازدید از کارگاه سفال و سرامیک، آثاری چون فنجان، کاسه و بشقاب سفالی مورد توجه قرار گرفت که مقرر شد بعد از تعطیلات و انعقاد قرار با سرمایه‌گذار در بخش تولید صورت پذیرد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: در این طرح ۲۵ کارگاه در سطح استان منتخب در رشته‌های منبت چوب، سفال‌گری، خراطی چوب، گلیم‌بافی، نقاشی روی شیشه و ساخت سازهای سنتی و... انتخاب شده و همه‌روزه پذیرای مسافران هستند.

او با بیان اینکه گردشگران تا تاریخ ۱۲ فروردین از ساعت ۹ الی ۱۸ می‌توانند از کارگاه ها بازدید کنند، تصریح کرد: مسافران نوروزی امکان خرید تولیدات صنایع‌دستی را نیز در بازدیدهای کارگاهی خواهند داشت که این ظرفیت می‌تواند به رونق کارگاه‌ها منجر شود.

کاظمی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح معرفی، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به گردشگران و مسافران نوروزی در محل کارگاه‌های صنایع‌دستی است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha