انجام بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفربازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی کشور تا ۴ فروردین

۲ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۶۱ نفربازدید از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ از موزه‌های کشور و اماکن فرهنگی و تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی انجام شده است.

به گزارش میراث آریا، اداره کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: از فروش ۶۰۰ هزار و ۲۷۳ قطعه بلیت برای موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی در روز چهارم فروردین تعداد ۳۹۰ هزار و ۱۱۶ نفر بازدیدکننده از موزه ها و اماکن فرهنگی و تاریخی انجام شده است.

بنابراین گزارش، آثار تاریخی استان فارس با  ثبت ۱۴۰هزار و ۴۷۲ نفر با فاصله زیاد از دیگر استان ها بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

براساس پایش انجام شده از آمار روز چهارم فروردین، استان‌های فارس ( ۱۴۰ هزار و ۴۷۲ نفر)، اصفهان (۵۶ هزار و ۴۰۵ نفر)، تهران و موزه های ستادی (۳۸هزار و ۹۷۵ نفر)، خوزستان (۲۶ هزار و ۵۹۹ نفر)، خراسان رضوی (۲۰ هزار و ۴۸۹ نفر) به عنوان پنج استان برتر به لحاظ بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.

در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی در سراسر کشور، حافظیه با ۳۸ هزار و ۵۲۰ نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است. پس از آن به ترتیب مجموعه تخت جمشید ۳۶ هزار و ۷۷۴ نفر، سعدیه  ۲۳ هزار و ۸۵۷ نفر، مجموعه فرهنگی‌ و تاریخی سعدآباد ۱۵ هزار و ۳۳۹ نفر، ارگ کریم خانی ۱۳ هزار و ۵۰۲ نفر، پاسارگاد ۱۳ هزار و ۴۹۵ نفر، کاخ موزه چهلستون ۱۳ هزار و ۳۵۸ نفر، باغ فین ۱۲ هزار و ۹۸۸ نفر، عمارت عالی قاپو ۱۱هزار و ۹۲ نفر  و مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ۱۰ هزار و ۸۵۹ نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

در ضمن از لحاظ بیشترین میزان فروش بلیت موزه و اماکن فرهنگی به ترتیب اختصاص به مجموعه های فرهنگی تاریخی سعدآباد، تخت جمشید، میراث جهانی کاخ گلستان، حافطیه، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سعدیه، باغ فین، کاخ موزه چهلستون، پاسارگاد و ارگ کریم خانی قرار دارد.

در استان تهران، موزه ها و  مجموعه ستادی، مجموعه فرهنگی‌ و تاریخی سعدآباد با تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۹ نفر بازدیدکننده تعداد  ۶۹ هزار و ۹۵۷ بازدید، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با ۱۰ هزار و ۸۵۹ نفر بازدیدکننده تعداد ۶۳ هزار و ۵۷۵ بازدید، مجموعه فرهنگی‌ و تاریخی نیاوران با ۸ هزار و ۶۱۷ نفر بازدید کننده تعداد ۳۳ هزار و ۴۷۸ بازدید، موزه ملی ایران با ۲ هزار و ۷۰۸ نفر بازدید کننده تعداد ۵ هزار و ۴۱۶  بازدید به ترتیب دارای بیشترین بازدید کننده و میزان بازدیدها بودند.

همچنین از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳، ۲ میلیون۳۲۷ هزار و ۱۶۱ نفر بازدید از موزه های کشور و اماکن فرهنگی و تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی انجام شده و تعداد بازدیدکنندگان یک میلیون و ۵۶۷ هزار و ۴۹۱ نفر است.

استان فارس با ثبت ۵۸۰ هزار و شش نفر، اصفهان با ۲۵۲ هزار و ۲۴۰ نفر، تهران و موزه های ستادی با ۱۴۵ هزار و ۴۶۲ نفر، خوزستان با ۹۸ هزار و ۶۹۸ نفر، خوزستان با ۹۸ هزار و ۶۹۸ نفر، خراسان رضوی با ۸۹ هزار و ۳۳۵ نفر  به ترتیب بیشترین بازدیدکننده را داشتند.

همچنین حافظیه با ۱۷۰ هزار و ۲۸ نفر، تخت جمشید با ۱۲۱ هزار و ۱۹۱ نفر، سعدیه با ۹۹ هزار و ۱۶۱ نفر، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با ۶۲ هزار و ۳۰۴ نفر، ارگ کریم خانی با ۶۰ هزار و ۵۶۸ نفر، باغ فین با ۵۹ هزار و ۷۲۸ نفر، چهل ستون با ۵۵ هزار و ۹۰۹ نفر، عالی قاپو با ۵۲ هزار و ۶۱۶ نفر به ترتیب بیشترین بازدیدکننده و از لحاظ بیشترین فروش بلیت به ترتیب  به مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد، حافظیه، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، تخت جمشید، مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران، سعدیه، باغ فین، کاخ چهلستون، ارگ کریم خانی و عمارت عالی قاپو اختصاص دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha