برپایی ۳۰ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در استان گلستان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در ۳۰ نقطه استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی امروز دوشنبه ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ بابیان این‌که نوروز فرصتی برای رونق کار هنرمندان صنایع‌دستی است، گفت: هرساله در ایام نوروز به‌واسطه حضور میهمانان و مسافران نوروزی، هنرمندان صنایع‌دستی هم فرصتی پیدا می‌کنند تا بتوانند با عرضه تولیدات خود، فروش بیشتری داشته باشند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان افزود: نظر به فرارسیدن ایام نوروز و تلاش برای خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران در این ایام و همچنین در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی، اقدام به برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های موقت فروش صنایع‌دستی در سطح این استان شده است.

او تصریح کرد: به این منظور، بازارچه‌های نوروزی در ۳۰ نقطه از استان برپا شد تا با برپایی بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی زمینه‌ای فراهم کنیم تا هنرمندان صنایع‌دستی فروش خود را چند برابر کنند.

حاجی‌ابراهیمی تعداد کل غرفه‌های این بازارچه‌ها را ۳۹۰ غرفه اعلام کرد و گفت: در کنار بازارچه‌های موقت نوروزی، دو بازارچه دائمی نیز در شهرستان‌های آق‌قلا و مینودشت در این ایام به عرضه صنایع‌دستی استان می‌پردازند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان یادآور شد: فعالیت بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در سطح استان از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ متغیر است و به هم‌استانی‌ها و گردشگران نوروزی ارائه خدمت می‌کنند.

او اظهار امیدواری کرد با برپایی این نمایشگاه‌ها ضمن خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی، صنایع‌دستی این استان بیش‌ازپیش معرفی‌شده و درآمدزایی مطلوب برای هنرمندان این استان حاصل شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت لیست بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی استان و بازه فعالیت و زمان بازدید آن به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به آدرس https://golestan.mcth.ir/ مراجعه کنند

انتهای پیام/

کد خبر 1403010601015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha