هنرمندان میراث ارزشمند تمدن ایران‌زمین هستند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در آیین تشییع پیکر استاد مهدی علمداری هنرمندان را میراث ارزشمند تمدن ایران‌زمین دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، آیین تشییع پیکر استاد مهدی علمداری از پیشکسوتان هنر قلم‌زنی اصفهان امروز ششم فروردین‌ماه با حضور گسترده هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اصفهان در محل خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد.

در این آیین حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با ایراد سخنانی تصریح کرد: بی‌تردید هنرمندان به‌ویژه هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اصفهان میراث ارزشمند تمدن ایران‌زمین و امتداد دهنده حیات اجتماعی و فرهنگی این سرزمین کهن به‌ویژه اصفهان افسانه‌ای هستند.

او افزود: استاد مهدی علمداری با بیش از ۶۰ سال فعالیت هنری به‌ویژه در هنرهایی همچون طراحی و قلم‌زنی توانست، به هنرهای دستی اصفهان روحی تازه بخشیده و با طرح‌های جدید که به‌ویژه در هنر قلم‌زنی ابداع کرد، ادامه حیات این هنر را تضمین کرد.

پیکر استاد مهدی علمداری پس از تشییع بر دوش هنرمندان اصفهان به آرامستان باغ رضوان اصفهان انتقال و در قطعه هنرمندان و نام‌آوران اصفهان به آرامش ابدی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010601018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha