سفره افطاری و جشن ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در روستای انوج ملایر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در شب دوشنبه ۶ فروردین مراسم جشن ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و سفره افطاری در روستای انوج ملایر با حضور مردم و گردشگران نوروزی برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، ابراهیم جلیلی گفت: به مناسبت ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و با عنایت به ثبت سفره افطاری به عنوان یکی از میراث ناملموس کشور و نیز تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز و در راستای ترویج فرهنگ اطعام، روزه‌داری و سفره افطاری مراسم جشن ولادت امام حسن و سفره افطار در روستای انوج با مشارکت خیرین، فعالان مذهبی و فرهنگی روستای انوج برگزار شد.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در این رویداد به بیش از ۵۰۰ نفر افطاری داده شد و در پایان از ۲۰ فعال فرهنگی که در زمینه برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی در طول یک سال گذشته مشارکت داشتند توسط این اداره و دهیاری تقدیر شد.

او گفت: روستای انوج در فاصله حدود ۴۰ کیلومتر ملایر قرار دارد و دارای یک تپه تاریخی به نام قلعه بلنده و در مجاورت این تپه باستانی مجموعه معماری دستکند واقع است به گونه ای که ورودی مجموعه دستکند مشرف بر تپه باستانی قلعه بلنده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha