بازدید نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی از بازار تاریخی دامغان پس از بارندگی شدید

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از بازدید نیروهای یگان حفاظت این اداره از بازار تاریخی دامغان پس از بارندگی شدید در این شهر خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: این بازدیدها باهدف وضعیت آسیب‌های احتمالی و خسارات واردشده به بازار سنتی دامغان پس از بارش روز گذشته انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان به آب‌گرفتگی خیابان‌های شهر پس از بارش شدید باران اشاره کرد و افزود: حجم کم‌سابقه بارندگی و آب‌گرفتگی بیش‌ازحد سطح خیابان و پیاده‌روهای مجاور، باعث سرریز شدن سیلاب و ورود آب باران به داخل بازار قدیمی و سرپوشیده دامغان شده است.

او ضمن تقدیر از اقدام به‌موقع بازاریان و همکاری در تخلیه آب واردشده از خیابان به داخل بازار، گفت: با توجه به هشدارهای اعلام‌شده، اقدام‌های پیشگیرانه اعم از پاک‌سازی و جمع‌آوری برگ درختان از مسیر راه‌آب‌ها و اصلاح مسیر ناودان‌ها جهت جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های احتمالی به بازار و برخی دیگر از بناهای تاریخی انجام‌شده بود.

اکبرپور افزود: مرمت اضطراری دیوار آسیب‌دیده دریکی از ورودی‌های بازار دامغان در دستور کار این اداره قرارگرفته و به‌زودی عملیات مرمت این دیوار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha