اشغال ۷۰ درصدی اماکن اقامتی استان/ هدف‌گذاری برای افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر/ آمادگی برای پیک دوم و سوم سفرهای نوروزی

استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن اعلام خبر اشغال ۷۰ درصدی اماکن اقامتی استان، افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگر را از اهداف اصلی آذربایجان‌شرقی در سال جاری عنوان کرد.

مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا ضمن تأکید بر لزوم بهره‌مندی صحیح از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان در مسیر جذب گردشگران گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا هفتمین روز از آغاز سال جدید، میانگین ضریب اشغال هتل‌ها و اماکن اقامتی رسمی این استان ۸۰ درصد است که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه بیشتر از پیش بینی هاست که در این میان ضریب اشغال مراکز اقامتی در شهرستان کلیبر ۱۰۰ درصد، تبریز ۹۰ درصد و در جلفا افزون بر ۷۰ درصد است.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: باتوجه به استقبال مسافران نوروزی از این استان، لازم است تا در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های جاذبه‌های تاریخی و طبیعی سرشار آذربایجان‌شرقی، با هدف‌گذاری صحیح برای افزایش ۲۵ درصدی حضور گردشگران در استان و در اجرای پروژه‌ها و اقدامات زیرساختی تا سال آینده نهایت اهتمام را به‌کار برد.

او گفت: موج اول سفرهای نوروزی این هفته به پایان رسیده و از آخر هفته جاری شاهد موج دوم سفرها خواهیم بود و موج سوم سفر نیز در تعطیلات عید فطر خواهد بود که لذا لازم است با حفظ آمادگی خدمات شایانی به مسافران ارائه کرده و آرامش خاطر گردشگران را در اولویت اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر قرار داد.

رحمتی ادامه داد: در راستای تأمین امنیت‌سفر گردشگران و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار وظفیه سنگینی بر دوش دستگاه‌های امداد و نجات، راهداری و اورژانس قرار گرفته است که با اهتمام مسئولان می‌توان در میزبانی از مسافران نوروزی سربلند و پرافتخار ظاهر شد.

او با اشاره به احتمال ناپایداری شرایط جوی گفت: در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران نورزی لازم است تا تمام دستگاه های خدمات رسان ضمن فراهم کردن مقدمات سفری آسوده و خاطره انگیز برای مسافران، آمادگی کامل در مقابله با مخاطرات طبیعی و حوادث را داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در انتهای صحبت‌های خود ضمن اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی شایسته به‌مسافران نوروزی در راستای هدف‌گذاری افزایش ۲۵ درصدی جذب گردشگران به استان گفت: افزایش ۲۵ درصدی تعداد گردشگران ورودی به استان در سال جاری مستلزم ارائه خدمات شایسته و درخورشأن به گردشگران است. بدیهی‌ست که خاطره‌خوش سفر ضمانتی حقیقی برای جذب گردشگران بیشتر به استان است که در این راستا باید با نظارت دقیق و هوشمند در کنار برنامه ریزی و اجرای صحیح برنامه‌ها سفری با اطمینان خاطر برای گردشگران به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha