کشف و ضبط فلزیاب و ادوات حفاری غیرمجاز در شهرستان ماهنشان 

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از دستگیری ۳ نفر حفار غیرمجاز، کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز به همراه ادوات حفاری غیرمجاز و یک قبضه سلاح کمری به همراه هشت تیر جنگی در روستای مادآباد شهرستان ماهنشان توسط پلیس آگاهی خبر داد.  

به گزارش میراث آریا یه نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سرهنگ ناصر حبیبیان صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ گفت: یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز به همراه ادوات حفاری غیرمجاز و یک قبضه سلاح کمری به همراه هشت تیر جنگی کشف و ضبط و سه نفر حفار غیر مجاز در روستای مادآباد شهرستان ماهنشان توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.  

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: دراین رابطه سه نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.  

او عنوان کرد: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.  

حبیبیان تصریح کرد: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌شود که در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در میان بگذارند.  

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با تاکید به اینکه با تمام توان در حفظ و حراست از مواریث فرهنگی با قاچاقچیان مبارزه می‌کنیم افزود: برای پیشگیری از حفاری غیرمجاز و تخریب آثار ملی از تمام ظرفیت‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی استفاده می‌کنیم و از تمامی شهروندان درخواست داریم تا به عنوان میراث‌بان افتخاری مجموعه یگان حفاظت را یاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha