جاذبه‌های گردشگری استهبان مورد توجه مسافران نوروزی قرار گرفت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان استهبان از بازدید بیش از ۲۰هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، مسعود عباسپور با بیان اینکه روزانه به‌طور متوسط ۲هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی  این شهرستان بازدید می‌کنند، گفت: در کنار جاذبه‌ها و مکان‌های پرتردد مسافران نوروزی هشت غرفه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و سیاه چادر عشایری برپا شده است که خوشبختانه مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان استهبان افزود: در خانه تاریخی مقدس در شهر استهبان نیز نمایش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی شهرستان راداریم که مسافران نوروزی می‌توانند به‌صورت کارگاهی محصولات دست‌ساز هنرمندان را ببینند.

او با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه‌شده حدود ۱۵۰۰ نفر شب اقامت در این شهرستان ثبت‌شده است گفت: استقبال مسافران نوروزی از برنامه‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان استهبان بسیار گسترده و کم‌نظیر بوده است.

عباسپور در ادامه  به اجرای برنامه نوروزگاه در این شهرستان هم اشاره کرد و اضافه کرد: در نوروز گاه‌های عشایری هم  برنامه‌های متنوع، بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی، پخت غذاهای محلی و عرضه تولیدات، صنایع‌دستی و محصولات لبنی عشایر برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha