استقبال بی‌نظیر از جشن نوروزگاه باغ تاریخی گلشن طبس

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفر شهرستان طبس گفت: جشن نوروزگاه ۶ فروردین‌ماه به مناسبت آغاز بهار طبیعت و میلاد امام حسن مجتبی(ع) در محل باغ تاریخی گلشن با حضور خیل عظیم مردم و مسافران نوروزی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: این مراسم در محوطه بیرونی ضلع جنوب شرقی باغ گلشن و در روبه‌روی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی با حمایت غرفه‌داران نمایشگاه و اهدای جوایز در قالب بن خرید صنایع‌دستی و با اجرای هنرمندان تئاتر، طنزپردازان و اجرای قطعات موسیقی توسط هنرمندان شهرستان طبس شامگاه دوشنبه ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد که مورد توجه و استقبال مردم و گردشگران قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد سفر شهرستان طبس افزود: از ابتدای سال جدید مراسم جشن‌های عیدانه هر شب در محل ورودی اصلی باغ گلشن با همت شورای اسلامی و شهرداری طبس برگزار می‌شود.

او ادامه داد: باغ گلشن یکی از باغ‌های نادر ایرانی، بسیار زیبا و تاریخی است که آب دائمی در آن جریان دارد این باغ بر اساس نمونه چهار باغ و برگرفته از آیات قرآنی درباره بهشت است که دو نهر آب روان ودائمی در آن جریان دارند و متعلق به دوره افشاریه – زندیه است و توسط میرحسن خان، سومین حاکم طبس، از سلسله خوانینی که به وسیله نادرشاه به حکومت طبس منصوب شدند، ایجاد شده است. این باغ ارزشمند و زیبا با شماره ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha