بازدید ۹۰۰ گردشگر نوورزی از موزه تاریخ طبیعی ایلام

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام گفت: ۹۲۱ نفر گردشگر و مسافر نوروزی از موزه تاریخ طبیعی و حیات‌وحش استان بازدید کرده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، علیرضامحمدی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام روز چهارشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: این تعداد بازدید از موزه تاریخ طبیعی استان در بازه زمانی ۱۲ اسفند تا دیروز بوده است. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام افزود: از ۱۲ تا ۲۹ اسفندماه تعداد ۷۴۵ نفر و در تعطیلات نوروزی هم نزدیک به ۱۸۰ نفر از این موزه بازدید داشته‌اند.

او ادامه داد: تقارن ماه رمضان با تعطیلات نوروزی بر میزان بازدید گردشگران و مسافران نوروزی در مقایسه با سال‌های گذشته تاثیر داشته است.

محمدی یادآور شد: بازدید از موزه تاریخ طبیعی و حیات‌وحش استان برای تمام گردشگران و مسافران نوروزی رایگان است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام بیان کرد: بازدید از موزه تاریخ طبیعی استان ایلام تا پایان تعطیلات نوروزی برای گردشگران امکان‌پذیر است.

به گفته او در موزه تاریخ طبیعی استان ایلام ۲۲۰۰ گونه گیاهی و جانوری در بخش‌های مختلف جانمایی شده که بخش‌های پرندگان، خزندگان، آبزیان، پستانداران، حشرات، ماکت مناطق تحت مدیریت و حفاظت، خاک و زمین‌شناسی، انشقاق قاره‌ها، درخت تکامل و  فسیل‌های شاخص از جمله قسمت‌های این موزه محسوب می‌شود.

محمدی با بیان اینکه ۸۰درصد گونه‌های جانوری و گیاهی موجود در موزه بومی و مربوط به جغرافیای استان ایلام است، تصریح کرد: در محل موزه کارشناسان محیط‌زیست برای راهنمایی گردشگران مستقر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha