عشایر همدان میزبان مهمانان نوروزی در بهار ۱۴۰۳

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان همدان گفت: عشایر همدان در بهار ۱۴۰۳ میزبان مهمانان نوروزی بوده و به آنها خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، مجید جهانگیریان چهارشنبه 8 فروردین‌ماه گفت: اداره امور عشایر استان همدان با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شهرداری همدان و همکاری اداره راهداری و نیروی انتظامی، در راستای گسترش گردشگری و اجرای طرح نوروزی ۶۰-۳۰ اقدامات خوبی انجام دادند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان همدان ادامه داد: در این راستا ایجاد نوروزگاه‌ها و سیاه چادرهای عشایری برای استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر همدان، نهاوند و تویسرکان برپا شده و  در مناطق گردشگری سطح شهر و نیز تپه تاریخی هگمتانه سه سیاه چادر عشایری مستقر هستند.

او با اشاره به اینکه سیاه‌چادرها و نوروزگاه‌ها تا ۱۸ فروردین میزبان گردشگران هستند، افزود: این رویداد با اشاعه فرهنگ و آداب و رسوم عشایری و ارائه صنایع‌دستی که معرف جامعه عشایری است برگزار شده و مورد استقبال مهمانان و گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha