ثبت بیش از ۴میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان/ اسکله ساحلی بندر ترکمن تاکنون پربازدیدترین جاذبه استان بود

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: در ایام طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر، بیش از ۴میلیون و ۱۲۷ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان گلستان به ثبت رسید و در این‌ بین اسکله ساحلی شهرستان بندر ترکمن بیشترین آمار بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، گفت: امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد که از این تاریخ تا پایان روز هفتم فروردین سال جاری ۴میلیون و ۱۲۷هزار و ۵۸۲ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی سطح استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.

او خاطرنشان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید صورت گرفته طی این ایام از جاذبه‌های طبیعی استان با تعداد ۲میلیون و ۲۱۶هزار و ۵۷۹ نفر بود.

او با اشاره به آمار دیگر جاذبه‌های گردشگری استان، گفت: ۶۲۳هزار و ۵۸۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۴۵۱هزار و ۵۱۱ بازدید نیز از اماکن تاریخی، ۱۸۷۷ بازدید از موزه‌ها، ۵۵۵هزار و ۲۱۵ بازدید از اماکن تفریحی، ۵۴هزار و ۹۷۸ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۲۲۳هزار و ۸۴۲ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

ساوری یادآور شد: بر اساس آمار ثبت‌شده در ۱۳ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ جاذبه‌های شهرستان‌های گرگان با یک‌میلیون و ۲۲هزار و ۱۳۰ بازدید، گنبدکاووس با ۳۷۱هزار و ۶۴۹ بازدید و بندر ترکمن با ۳۴۲هزار و ۷۷۲ بازدید تاکنون بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: دراین‌بین اسکله ساحلی شهرستان بندر ترکمن با ۳۰۸هزار و ۳۱۸ بازدید، پارک جنگلی امام رضا شهرستان کردکوی با ۱۶۸هزار و ۴۲۱ بازدید و ۱پارک ملی گلستان با ۱۰۶هزار و ۱۱۱ بازدید بیشترین آمار بازدیدکننده را در بین جاذبه‌های سطح استان به خود اختصاص دادند.

اقامت ۲۲۲هزار گردشگر نوروزی در استان به ثبت رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: در این مدت تعداد ۲۲۲هزار و ۴۸۶ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

او با اشاره به این‌که در این مدت ۱۳۵هزار و ۵۹۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۳۲هزار و ۴۹ نفر-شب اقامت است.


ساوری خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۸۴ هزار و ۴۹۲ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۲۳۹۷ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha