اقامت بیش از ۳۳هزار مسافر نوروزی در گلستان در روز گذشته/ در هفتمین روز بهار ۴۸۵ هزار بازدید از جاذبه‌های استان به ثبت رسید

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت بیش از ۳۳هزار نفر-شب اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در روز گذشته (۷ فروردین ۱۴۰۳) در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مسعود زیارتی امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در روز گذشته ۳۳هزار و ۶۳۶ نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اقامت داشته‌اند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اشاره به این‌که در روز گذشته ۱۸ هزار و ۶۵۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در روز هفتم فروردین مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۳۴۸۵ نفر-شب اقامت بود.

او بیان کرد: در این روز همچنین تعداد ۲۲۵۰ نفر در هتل، ۳۶۲ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۵۸۹ نفر در مهمان‌پذیرها، ۶۰۶ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۲۹۸ نفر در هتل بوتیک سنتی، ۳۳۱ نفر در متل‌ها، ۳۰۷۲ نفر در خانه مسافرها، ۲۰۴۹ نفر در زائرسراها، ۳۴۷۷ نفر در مناطق نمونه گردشگری و اردوگاه‌ها، ۲۰ نفر در مجتمع‌های خدمات بین‌راهی و ۲۱۱۸ نفر در پارک‌های طبیعت‌گردی استان اسکان داشتند.

زیارتی خاطرنشان کرد: در روز گذشته (۷ فروردین) ۱۴هزار و ۸۱۵ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی را برای اقامت انتخاب کردند و ۱۶۴ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان اسکان داده شدند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در ادامه با اشاره به آمار مربوط به بازدید از جاذبه‌های استان، گفت: در روز هفتم فروردین ۴۸۵هزار و ۹۷۲ بازدید نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی توسط مسافران در استان انجام شده است.

او افزود: از این تعداد ۲۵۲هزار و ۵۹۶ مورد از جاذبه‌های طبیعی، ۷۴هزار و ۹۰۵ بازدید از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۵۲هزار و ۶۰۱ بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های گلستان بوده است.

زیارتی خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی گلستان ۷۵هزار و ۳۵۴ بازدید بود و ۵۳۰۸ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان بیان کرد: همچنین ۲۵هزار و ۲۰۸ نفر در روز گذشته از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha