انجام ۱۵۵ بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی و رستوران‌های بین‌راهی اسفراین/ بازدید ۳۰ هزار و ۹۴۰ نفر  از اماکن متبرکه

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اسفراین گفت: ۱۵۵ مورد بازدید از تأسیسات گردشگری همچون مجتمع‌های خدمات رفاهی و رستوران‌های بین‌راهی شهرستان انجام شده است.

به گزارش میراث آریا به نقل روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان با فرماندار اسفراین، امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ دیدار کرد.

در این دیدار مسلم نوری فرماندار اسفراین ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای برنامه‌های استقبال از بهار گفت: با توجه به اینکه این شهرستان دارای تنوع اقلیمی و جاذبه‌های مهم گردشگری است و ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد، توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان یکی از الزامات است که باید تلاش بیشتری در راستای شناسایی اولویت‌ها و تجهیز زیرساخت‌ها و توسعه امکانات در راستای جذب گردشگران انجام شود.

او ادامه داد: رونق صنعت گردشگری موجب رشد و رونق تولید و اشتغال می‌شود، ازاین‌رو لازم است فرایند جذب سرمایه‌گذار در این حوزه تسهیل شود.

فرماندار اسفراین در ادامه پیرامون برخی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در راستای فراهم‌سازی امکانات لازم برای حضور گردشگر در شهرستان و ماندگاری آنها گفت: توجه به طرح توسعه امام زاده احمد ابن موسی (ع)، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد بازارچه و توسعه مجتمع‌های گردشگری از جمله اقداماتی است که می‌تواند زمینه توسعه این صنعت را در شهرستان فراهم کند.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری بی‌شماری است که در معرفی آن کم تلاش شده و لازم است برای پیشرفت در صنعت گردشگری، هماهنگی و تعامل دستگاه‌های متولی بیشتر شود و برای ماندگاری گردشگران برنامه‌های هدفمند را پیش‌بینی کرد.

در ادامه عباس توکلیان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین گفت: از ابتدای شروع ستاد اجرایی خدمات سفر تا کنون ۵۵۰ نفر از اقامتگاه‌های رسمی و ۳۵۰ نفر از اقامتگاه‌های غیررسمی استفاده کرده‌اند.

توکلیان همچنین کل بازدیدهای ثبت شده از اماکن تاریخی و مذهبی شهر تاریخی بلقیس، روستای گردشگری رویین و امام زاده احمد بن موسی (ع) را ۵۳۰۰ بازدید عنوان کرد که علاوه بر این ۳۰ هزار و ۹۴۰ نفر نیز از اماکن متبرکه شهرستان بازدید کرده‌اند.

او بازدیدهای انجام شده از تأسیسات گردشگری چون مجتمع‌های خدمات رفاهی و رستوران‌های بین‌راهی را ۱۵۵ مورد عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha