آشنایی گردشگران و مسافرین نوروزی با زندگی عشایری در برج تاریخی رادکان

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از نمایش سبک و شیوه زندگی عشایری در برج تاریخی تاریخی رادکان شهرستان چناران خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم امروز چهارشنبه هشتم فروردین ماه 1403 با اعلام این خبر افزود: امسال نوروز متفاوتی را در شهرستان چناران به نمایش گذاشتیم تا بتوانیم با احیای بخشی از زندگی عشایری در برج تاریخی رادکان، گردشگران و مسافرین نوروزی را با زندگی عشایری آشنا سازیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان چناران اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان چناران دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد و قرارگیری چناران در بین دو رشته کوه هزار مسجد و بینالود باعث شده که گردشگران و مسافران زیادی از این شهرستان دیدن کنند، هدف از به نمایش گذاشتن بخشی از آداب و رسوم عشایر شهرستان جذب گردشگر و احیا آداب و رسوم این مردمان خونگرم و پرتلاش است.

طاهریان‌مقدم افزود: گردشگران بعد از دیدن جاذبه‌های و ابنیه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی شهرستان و خصوصا جاذبه‌های زندگی عشایری، این سبک معیشت را از نزدیک تجربه کردند و با آداب و رسوم عشایر آشنا شدند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران اظهارکرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب پاییز و قابلیت محیط های عشایری، طبیعی و بومی پیش بینی می شود حضور گردشگران خارجی و داخلی در این منطقه افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha