بسته گردشگری برای توسعه استان‌های زاگرس‌نشین در دستور کار قرار گرفت

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و در راستای توسعه استان‌های زاگرس‌نشین بسته گردشگری برای این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علی‌اصغر شالبافیان روز چهارشنبه هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در بسته توسعه گردشگری استان‌های زاگرس‌نشین تسهیلات ویژه و تعدیل ضوابط و قوانین دست و پا گیر در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری است و چنانچه برنامه‌هایی برای توسعه این ظرفیت اجرا شود تغییرات آن ملموس و مشهود خواهد بود.

او تصریح کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد.

شالبافیان یادآور شد: این آمادگی وجود دارد که در راستای توسعه ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری اقدامات لازم را انجام دهیم و می‌توان این استان را در برخی از حوزه‌های گردشگری پایلوت قرار داد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: یکی از نیازهای کشور در حوزه گردشگری، موضوع گردشگری سلامت است که چهارمحال و بختیاری به‌واسطه آب و هوای مطلوب از این ظرفیت برخوردار است.

او گفت: چهارمحال و بختیاری در کنار گردشگری سلامت می‌تواند در حوزه گردشگری آب و گردشگری عشایر به یکی از قطب‌های کشور تبدیل شود که در این میان نه تنها ایجاد زیرساخت‌ها مهم بوده بلکه موضوع مهم‌تر معرفی استان و بازاریابی است.

شالبافیان به تقویت گردشگری ایران و عراق اشاره و تأکید کرد: می‌توان در قالب بسته‌های فرهنگی و یا از طریق صدا و سیما به معرفی ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری به گردشگران عراقی اقدام کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: همچنین با توجه به نزدیکی چهارمحال و بختیاری به خوزستان در مسیر فلات مرکزی، فرصت جذب گردشگران عراقی برای این استان فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha