۶۱۹ پروانه تولید انفرادی در سال ۱۴۰۲ صادر شد

معاون صنایع‌دستی استان گیلان از صدور ۶۱۹ پروانه تولید انفرادی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط ‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، مصطفی خانعلی‌نژاد پنجشنبه ۹ فردروین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: از مجوزهای صادر شده سال ۱۴۰۲، ۶۶ مورد برای صدور کارت شناسایی، ۶۱۹ مورد صدور پروانه تولید انفرادی، ۶ مورد صدور و تمدید پروانه تولید کارگاهی، ۱۳۴۸ مورد برای تمدید پروانه تولید انفرادی بوده است.

معاون صنایع‌دستی استان گیلان گفت: رشته‌های مورد فعالیت در این استان بیش از ۸۱ رشته است که هنرمندان این شهرستان در رشته‌های تولیدات چوبی و حصیری، رشتی‌دوزی، سفال و سرامیک، لباس‌های محلی اقوام، بافته‌های داری و غیرداری، رودوزی‌های سنتی، بافتنی‌های سنتی و... مشغول فعالیت هستند.

او افزود: هم اکنون در استان گیلان بیش از ۴۹هزار نفر هنرمند صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند و ۱۳۴ کارگاه با پروانه تولید گروهی فعال است که این کارگاه‌ها در رشته‌های فوق‌الذکر مشغول فعالیت دارند.

گفتنی است هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات و شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha