بازدیدکنندگان جاذبه‌های خراسان جنوبی از ۷۳۴ هزار نفر فراتر رفت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی گفت: از آغاز طرح نوروزی در اسفند ۱۴۰۲ تا ۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ۷۳۴هزار و ۹۸۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و باستانی استان بازدید کرده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز پنجشنبه ۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در هشتمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، بیان کرد: تاکنون ۳میلیون و ۷۰۰هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده همچنین ۳۲۲هزار و ۹۵ مسافر و گردشگر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۷۰درصد اسکان مسافران در اقامتگاه‌های غیررسمی بوده است تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان و نوروز امسال میزان اسکان مسافران در امامزادگان و بقاع متبرکه استان افزایش یافته است.

او اظهار کرد: تمامی مدیران کمیته‌های دوازده‌گانه ذیل ستاد خدمات سفر پای کار هستند و شهرستان‌های فردس، طبس، قاینات و سرایان بیشترین جلسات را برگزار کرده‌اند.

شاه‌وردی گفت: با توجه به تاکید ساماندهی نقاط حادثه‌خیز استان و لزوم کاهش تصادفات نوروزی، ۳۹ سیاه‌ چادر عشایری به همت اداره‌کل عشایر استان در ۳۷ نقطه شهری و روستایی استان نصب شد و مورد بازدید ۷۰ هزار نفر قرار گرفته که در استراحت مسافران و کاهش تصادفات تاثیر بسزایی داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی عنوان کرد: تاکنون ۱۰ مورد فوت ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیر ۵۷ درصدی داشته همچنین تصادف فوتی درون شهری تا این لحظه صفر بوده است.

او یادآور شد: تعطیلات نوروزی حدود ۴۰ میلیارد ریال صنایع‌دستی و تولیدی استان در ۳۲ بازارچه و ۲۳۷ غرفه به فروش رسید.

اسدالله جلال‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم گفت: ۳۷ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در حال ارایه خدمات به مسافران است و در این مدت برنامه‌های مختلفی از جمله پویش "چشم به راهیم" در ۱۲ کیلومتری ورودی شهرستان‌ها اجرا شده و ادامه دارد.

او افزود: در این مدت بیش از ۷۱۳هزار و ۹۰۰ تردد بین استانی در استان ثبت شد که روز هفتم فروردین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی متوسط تردد بین استانی روزانه استان را ۵۴هزار و ۹۳۶ وسیله نقلیه بیان کرد و گفت: بیشترین ورود و خروج وسیله نقلیه در روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ با ۶۷هزار و ۲۹۴ وسیله نقلیه بوده است.

او اظهار کرد: در این مدت بیشترین میزان تخلفات رانندگی که توسط دوربین‌های کنترل سرعت ثبت شده با ۱۵درصد مربوط به جاده نهبندان - سربیشه سپس قاین - بیرجند بوده است.

سردار حسن شجاعی‌نسب فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: روزانه ۲هزار همکار با ۴۴۵ خودرو مشغول ارائه خدمات به مسافران و مردم هستند که در این مدت بیش از ۲۰هزار خدمت با عناوین مختلف ارائه شده است.

او افزود: سه هزار نیروی فرهنگ یار و ۴۰ هزار نفر همیار پلیس با ما همکاری دارند.

شجاعی‌نسب از پلمب ۱۰ واحد صنفی غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: ۲۶ طرح مختلف و متنوع برخورد با متخلفان در حوزه‌های مختلف در حال اجرا است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: تا این لحظه در کاهش تصادفات فوتی رتبه سوم و کاهش تصادفات جرحی رتبه اول کشور را داریم لذا انتظار است در موج برگشت مسافران که در شب‌های قدر و ۱۳ فروردین ماه خواهد بود دستگاه‌های متولی از ۲۴ ساعت قبل آمادگی کامل و لازم را داشته باشند.

محمدعلی کاووسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم از فعال بودن ۱۰۷ تیم امدادی در استان خبر داد.

او افزود: تاکنون ۸۹ هزار و چهار نفر از خدمات هلال احمر اعم از جوانان، داوطلبان و پایگاه‌های امداد و نجات، پویش‌ها و مربیان مستقر، واکسیناسیون حجاج برخوردار شدند.

کاووسی بیان کرد: تاکنون امدادگران هلال احمر در ۴۳ حادثه حاضر شده‌اند که ۳۴ مورد جاده‌ای بود همچنین ۱۴۴ نفر مصدوم، مفقود یا دچار حوادث دیگر شدند که ۹۷ مورد در سطح جاده‌ها رخ داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از کاهش ۵۹ درصدی حوادث نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: سال گذشته تا این لحظه ۱۰۶ مورد حادثه و امسال تاکنون ۴۳ ماموریت توسط هلال احمر استان انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha