حضور گروه دوستداران محیط زیست و طبیعت در باغ آرامگاه نادر شاه افشار

مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه نادرشاه افشار گفت: در هشتمین روز از نوروز ۱۴۰۳ جمعی از دوست‌داران طبیعت و فعالان خودجوش پاکسازی محیط زیست در باغ آرامگاه نادرشاه حضور یافته و فیلترهای سیگار رها شده در اطراف این باغ زیبا و خاطره انگیز را جمع آوری کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حسین ابراهیمی امروز پنجشنبه نهم فروردین ماه ۱۴۰۲  با اعلام این خبر افزود: در ایام نوروز و در پی حضور انبوه گردشگران و بازدیدکنندگان از باغ‌موزه و آرامگاه نادرشاه، یکی از مخاطراتی که این باغ زیبا و با ضفا را تهدید می‌کند، رهاسازی فیلتر سیگار از سوی گردشگران در فضای سبز و باغچه‌های پیرامونی باغ است. 

مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه نادرشاه افشار ادامه داد: تلاش مضاعفی از سوی نیروهای خدمات و فضای سبز برای رفع این مشکل صورت می‌گیرد، اما هم‌چنان شاهدیم که برخی از گردشگران بی‌توجه به آسیب‌های ناشی از رهاسازی فیلتر سیگار در طبیعت، به این کار ادامه می‌دهند. 

او ادامه داد: در این میان حضور «گروه خودجوش نفس زمین» در محل باغ آرامگاه نادرشاه که از گروه‌های فعال در زمینه پاکسازی محیط زیست مشهد هستند، فرصت مغتنمی برای جلب نظر و اجرای برنامه‌ای آموزشی برای مردم و بازدیدکنندگان در راستای آشنایی با ضرورت پاسداری از طبیعت و پیشگیری از بروز آسیب به اندک فضاهای سبز باقی مانده در سطح شهر مشهد است. 

ابراهیمی گفت: «گروه خودجوش نفس زمین» به سرپرستی مریم ممشلی با حضور در باغ آرامگاه نادری و در اقدامی گروهی، زیبا و فرهنگ مدارانه و نمادین و با شعار «برای مادرم زمین» طی یک برنامه یک‌ساعته فیلترهای سیگار رهاشده از سوی مردم در فضای سبز باغ را جمع آوری کردند. 

باغ – موزه نادرشاه افشار و مزار کلنل محمدتقی خان پسیان در فاصله ۳۰۰ متری از حرم مطهر رضوی و به عنوان نزدیک‌ترین فضای سبز و مشجر در جوار مضجع منور رضوی همه روزه میزبان انبوه گردشگران و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ ایران زمین است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha