برپایی ۲۲ غرفه صنایع‌دستی در روانسر کرمانشاه/ استقبال گردشگران نوروزی از هنر دست مردمان دروازه اورامانات

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: در ورودی شهر روانسر ۲۲ غرفه صنایع‌دستی و سوغات برای عرضه به گردشگران نوروزی تدارک دیده شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز پنجشنبه ۹ فروردین‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: مردمان روانسر در دروازه منظر جهانی هورامان/ اورامانات مردمی خوش ذوق و هنرمند هستند و آثار بسیار ارزشمندی را خلق می‌کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود روانسر به عنوان پیشانی و دروازه منظر جهانی هورامان/ اورامانات توانسته معرف خوبی برای زیبایی‌های این منطقه باشد که تجلی آن همین هنرهای سنتی و صنایع‌دستی مردم سختکوش آن است.

او ادامه داد: به همین دلیل تلاش کرده‌ایم تا با ایجاد بیشترین غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان گردشگران نورزی را یرای دیدن همه بخش‌های اورامانات تشویق کنیم.

کوگانی گفت: تعداد ۲۲ غرفه صنایع‌دستی و سوغات را برای شهرستان روانسر تدارک دیده‌ایم که تا پایان سفرهای نوروزی برقرار خواهد بود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه استقبال مناسبی از این بازارچه شده است و صنعتگران با فروش خوبی همراه شده‌اند.

او تصریح کرد: با توجه به ظرفیت گردشگر پذیری شهر روانسر به دنبال راه‌اندازی بازارچه دائمی در این شهر توریستی هستیم.

کوگانی در خاتمه تصریح کرد: از جمله رشته‌های فعال در شهرستان البسه محلی، احجام چوبی و غیره است و در حدود ۴هزار نفر در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha