تردد بیش از ۱۲ میلیون خودرو در محورهای مواصلانی خوزستان از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳

رئیس کمیته حمل و نقل و استراحتگاه‌های بین‌راهی ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان گفت: از آغاز طرج نوروزی تاکنون بیش از ۱۲ میلیون تردد در محورهای استان خوزستان ثبت شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدجولانژاد در تشریح آخرین وضعیت تردد در استان باتوجه به موج دوم بازگشت گردشگران نوروزی اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی یعنی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ۱۲میلیون و ۱۶۸هزار و ۷۳۷ تردد در محورهای مواصلاتی سطح استان به ثبت رسیده که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه در طرح نوروزی سال قبل، ۱۴درصد کاهش داشته است.

رئیس کمیته حمل و نقل و استراحتگاه‌های بین‌راهی ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان عنوان کرد: در این مدت، ۶۶۱هزار و ۲۱۶ خودرو وارد استان خوزستان شدند که در مقایسه با پارسال که این رقم ۶۴۷هزار و ۵۶۶ تردد بوده است، گویای رشد دو درصدی است.

او افزود: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا هشتم فروردین ۱۴۰۲، ۶۵۸هزار و ۷۳۲ خودرو از استان خوزستان خارج شدند که این رقم با کاهش ۱۱ درصدی به ۵۸۹هزار و ۲۵۱ تردد از ۲۴ اسفند پارسال تا هشتم فروردین امسال رسیده است.

جولانژاد اضافه کرد: بیشترین تردد خودرویی در بازه زمانی یادشده به ترتیب از استان‌های تهران، لرستان و اصفهان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به تردد در پایانه‌های مرزی خوزستان نیز بیان کرد: ‌در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۱۴۲هزار ۹۷۸ تردد به ثبت رسیده است که از این مقدار ۱۲۹هزار و ۳۷۶ تردد از پایانه مرزی شلمچه با ۱۲درصد کاهش و ۱۳هزار و ۶۰۲ تردد در پایانه مرزی چذابه با ۲۷درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل در سال گذشته بوده است.

او گفت: همچنین در طرح نوروزی، ۱۷۵هزار و ۸۹۳ مسافر از مبادی استان در قالب ۲۳هزار و ۴۷۷ سفر به اقصی‌نقاط کشور با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شده‌اند.

جولانژاد خاطرنشان کرد: همچنین ۲۶هزار و ۷۸۶ تماس در سامانه ۱۴۱ و ۱۴۱ شکایت توسط مدیریت راه‌ها در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha