بازدید بیش از ۵۷۰هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی تاریخی لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی امسال و از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۹ فروردین جاری ۵۷۰هزار و ۳۴۶ گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن پور روز جمعه ۱۰ فروردین ماه گفت: از این تعداد مسافر نوروزی و گردشگر ۲۹۰هزار و ۸۵۲ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۸۵هزار و ۶۲۹ نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: همچنین در مدت یاد شده ۱۲۵هزار و ۲۷۲ مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های استان اسکان و اقامت یافته‌اند.

او اضافه کرد: از این تعداد ۹۱هزار و ۱۵۷ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی، ۳۱هزار و ۳۵۵ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و ۲۷۶۰ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اقامت داشته‌اند.

حسن‌پور افزود: همچنین در مدت یاد شده ۲۶۶ مورد بازدید نظارتی در سطح استان انجام گرفته که از این تعداد ۱۷۸ مورد از مراکز اقامتی و ۶۰ مورد از مراکز پذیرایی بین‌راهی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: در بازدیدهای نظارتی انجام شده ۲۳ مورد تذکر و دو مورد اخطار کتبی صادر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha