برگزاری  نوروزگاه شهرستان لنجان در مجموعه جهانی کاخ چهلستون

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان لنجان از برگزاری نوروزگاه شهرستان لنجان در محل رویداد فرهنگی نوروزگاه اصفهان در محل مجموعه جهانی کاخ‌موزه چهلستون اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر روز نهم فروردین با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل و معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان رویداد فرهنگی نوروزگاه شهرستان لنجان برگزار شد که با استقبال پرشور  گردشگران نوروزی همراه بود.

احمد فتحی در این خصوص اظهار کرد: یکی از اقدامات اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان لنجان برای میراث کهن این شهرستان استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حضور در ویژه‌برنامه‌های تعریف‌شده و حفاظت و معرفی رویدادهای مهم فرهنگی استان بوده که در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان قرارگرفته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان لنجان تصریح کرد: در نوروزگاه امسال که با حضور معاون گردشگری کشور افتتاح شد، اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان با همکاری شهرداری‌های شهرهای گردشگرپذیر چرمهین و زرین‌شهر و با حضور هنرمندانی از شهرهای باغبادران ،زرین‌شهر و فولادشهر در این نوروزگاه شرکت کردند.

او همچنین تصریح کرد:معرفی میراث ناملموس ثبت‌شده در فهرست میراث‌فرهنگی کشور، معرفی آثار هنرمندان و همچنین معرفی سوغات شهرستان لنجان، معرفی غذاهای سنتی در کنار برگزاری مراسم‌های آیینی و معرفی پوشاک سنتی شهرستان از دیگر برنامه‌های نوروزگاه شهرستان لنجان بود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha