بیش از ۱۲هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: ۱۲هزار و ۲۷۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مازندران معدوم شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، فرهاد غلامی شنبه یازدهم ۱۴۰۳ در تشریح اجرای طرح سلامت نوروزی در مازندران اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فروردین، ۳۱هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی بهداشتی از اماکن مختلف تاکنون انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابراز کرد: ۱۱۲ مرکز در این مدت به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی با هماهنگی و دستور مراجع قضایی پلمپ شدند و ۱۸۶۲ اخطار کتبی صادر صادر شده است.

او با اعلام اینکه ۱۲هزارو ۲۷۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز معدوم شده است، خاطرنشان کرد: تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی ۱۴هزار و ۹۵۸ مورد بوده است.

غلامی با اشاره به مراجعه و ویزیت ۶۴هزار و ۵۹۶ بیمار توسط پزشکان عمومی مستقر در مراکز بهداشتی درمانی استان از صدور ۵۱ هزار و ۲۰۹ نسخه دارویی خبر داد و افزود: بیش از ۱۹۳هزار و ۱۳۶ نفر در بخش اورژانس بیمارستانی ویزیت و ۳۸۴۵ جراحی و ۱۰۰۴ زایمان انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که مردم از ابتدای طرح سلامت نوروزی در ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ۳۷هزار و ۸۰۰ بار با اورژانس ۱۱۵ مازندران تماس گرفته‌اند، تعداد ماموریت انجام شده توسط اورژانس ۱۱۵ را در این مدت ۱۱هزار و ۷۸۳ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۴۱۵ ماموریت مربوط به انتقال مصدومان تصادفات جاده‌ای و حوادث ترافیکی بوده است .

او ادامه داد: میزان فوتی ماموریت‌های حوادث ترافیکی و تروما اورژانس ۱۱۵ در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۷۵درصد کاهش داشته است. 

غلامی خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران امسال در طرح سلامت نوروزی با آماده باش ۴۰ بیمارستان شامل ۲۶ بیمارستان دانشگاهی و ۱۴ بیمارستان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و خصوصی استان ،۲۶ مرکز دندانپزشکی، ۲۷ مرکز دیالیز، ۲۷ مرکز بهداشتی بیتوته و ۳۱ مرکز بهداشتی شبانه روزی، ۱۰۰ درمانگاه عمومی، ۵۶ داروخانه شبانه روزی ، ۱۱۴ پایگاه ثابت و ۴۳ پایگاه سیار اورژانس ۱۱۵، ۱۶۵ آمبولانس، ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ موتورلانس و یک بالگرد اورژانس هوایی به همراه ۸۷۸ نیروی اورژانس فعال و ۱۲۰ بازرس ویژه قرارگاه سلامت نوروزی، برای خدمت‌رسانی مناسب در راستای تامین سلامت مسافران و مردم استان در ایام نوروز تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha