بازگشایی در کوچه تکیه دولت کاخ گلستان به کاهش آسیب‌های اجتماعی در بازار تهران کمک کرد

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران از بازگشایی در کوچه تکیه دولت به عنوان اتفاقی نیک برای کاهش آسیب‌های اجتماعی این منطقه بازار یاد کرد و گفت: گردشگران با ورود از این در جدید زمان بیشتری می‌توانند از کاخ گلستان بهره‌مند شوند.

به گزارش میراث آریا، سید احمد علوی در بازدید از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان عنوان کرد: آثار کاخ گلستان هویت و میراث کشورمان است که به دست ما رسیده و  وظیفه داریم به نسل آینده منتقل کنیم تا این میراث در اختیار شهروندان قرار گیرد. 

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اتفاق خوبی که برای سال جدید از سوی مدیر کاخ گلستان رقم خورد بازگشایی در کوچه تکیه دولت از طرف سبزه میدان بازار بزرگ تهران در ادامه بازگشایی در عمارت باب عالی در سال ۱۴۰۰ بود که این اقدام شایسته‌ای است. 

او تصریح کرد: بازگشایی در کوچه تکیه دولت اجازه می‌دهد شهروندان حتی با هدف غیر از مقاصد گردشگری نیز وارد کاخ گلستان شوند و حتی در زمان‌هایی که در میدان ارگ این مجموعه جهانی به دلیل برگزاری مراسم مذهبی مسجد ارگ با کاهش زمان ورودی مواجه می‌شود، بازدیدکنندگان از دو درب باب عالی و کوچه تکیه دولت وارد این مجموعه جهانی شوند. 

علوی خاطرنشان کرد: بازگشایی در کوچه تکیه دولت باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی این منطقه بازار تهران شده است که اتفاق خوبی بود که با تدبیر مدیر کاخ گلستان انجام شد و به مدیریت شهری کمک کرده است و گردشگران نیز می‌توانند زمان بیشتری از کاخ گلستان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha