رضایت مسافران ماهشهر از مراکز اقامتی کلیدی برای جذب گردشگران و توسعه صنعت گردشگری است

مشاور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گفت: رضایتمندی مسافران از مراکز اقامتی نقش بسیار مهمی در توسعه و رشد صنعت گردشگری دارد.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، محمد قاسمی روز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ به منظور بازرسی و ارزیابی عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان از مراکز خدمات رفاهی بندرماهشهر بازدید کرد.

مشاور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در مانور امداد و نجات پارک ساحلی مجیدیه بندرماهشهر، که به منظور آمادگی و پاسخگویی به تمرینات و وقوع حوادث احتمالی در مناطق ساحلی برگزار شده بود، حضور پیدا کرد.

او بیان کرد: بدون شک، نیروهای امدادی نقش بسیار حیاتی و حساسی را در تأمین امنیت و سلامت گردشگران و مسافران دارند. امنیت و آرامش در گردشگری، عاملی کلیدی برای جذب گردشگران و توسعه صنعت گردشگری است. نیروهای امدادی با تضمین این امور، اعتماد گردشگران را جلب می‌کنند و بستر مناسبی را برای رشد صنعت گردشگری فراهم می‌سازند.

قاسمی ه منظور بررسی و ارزیابی کیفیت و استانداردهای موجود از مراکز اقامتی شهرستان بندرماهشهر نیز بازدید کرد. 

مشاور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی تأکید کرد: رضایتمندی مسافران از مراکز اقامتی نقش بسیار مهمی در توسعه و رشد صنعت گردشگری دارد و باید تلاش‌های لازم برای بهبود و ارتقای این استانداردها صورت بگیرد.

او همچنین در ادامه به بازدید از غرفه‌های صنایع دستی که به منظور نمایش و فروش محصولات صنایع دستی محلی بندرماهشهر برپا شده بودند، پرداخت.

قاسمی با اشاره به کیفیت و تنوع بالای محصولات ارائه شده گفت: صنایع‌دستی یکی از ثروت‌های فرهنگی و اقتصادی هر شهرستان است و میراث‌فرهنگی باید از صنعتگران بومی حمایت و راه دسترسی به بازارهای بین‌المللی را فراهم کند. این امر نه تنها بازار فروش محصولات صنایع‌دستی را تقویت خواهد کرد، بلکه به رشد اقتصادی شهرستان‌ها نیز کمک می‌کند.

مشاور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدامات برای افزایش کیفیت خدمات گردشگری، ارتقای تجربه مسافران و توسعه اقتصادی منطقه بسیار حائز اهمیت است. امیدواریم که صنعت گردشگری در بندر ماهشهر و سایر مناطق کشور رشد چشمگیری را تجربه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha