البرز پنجمین استان پرتردد کشور در نوروز ۱۴۰۳ 

جانشین ستاد خدمات سفرهای نوروزی البرز با اشاره به اینکه البرز تاکنون پنجمین استان پر تردد کشور در نوروز ۱۴۰۳ بوده‌ است، اظهار کرد: بر اساس آمار مرکز تحلیل داده‌های پلیس راهور در بازه زمانی ۲۴ اسفند لغایت ۱۰ فروردین، حجم تردد وسایل نقلیه در طرح نوروزی ۱۴۰۳ در سطح کشور بیش از ۴۲۶میلیون تردد ثبت شده که از این میزان بیش از ۲۲میلیون تردد مربوط به استان البرز است که در مقایسه با نوروز سال گذشته با ۲درصد رشد مواجه بوده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، احمد افضلی روز شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان که به همراه مدیر کل مدیریت بحران، مدیرکل امور روستایی استانداری و مسئولان مربوطه انجام شد، گفت: بیشترین حجم تردد در آزادراه‌های کشور مربوط به آزادراه تهران _ کرج، کرج _ تهران و آزادراه تهران _ کرج در پل کلاک بوده که بیانگر اهمیت و جایگاه این استان در حوزه راه‌های کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های آماری موجود در حوزه تصادفات منجر به فوت درون شهری خوشبختانه در البرز تصادف منجر به فوت نداشته‌ایم که این آمار در مقایسه با نوروز سال گذشته چهار نفر بوده است.

او افزود: در حوزه تصادفات فوتی برون شهری متاسفانه دو نفر جان خود را از دست داده‌اند که این میزان در سال گذشته ۹ نفر بوده است.  

افضلی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه امیدواریم به واسطه تدابیر اندیشیده شده تعطیلات نوروزی با کمترین میزان تخلفات و تصادفات مواجه باشیم، یادآور شد: بر اساس تأکیدات استاندار البرز تمامی برنامه‌های نوروزی استان بر محور به صفر رساندن میزان تصادفات به منظور فراهم کردن بسترهای لازم برای تامین امنیت مسافران نوروزی بوده که خوشبختانه این مهم تاکنون محقق شده است.

گفتنی است در پایان این بازدید، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به شهرستان چهارباغ رفت تا از نزدیک از مراکز نوروزی این شهرستان بازدید بعمل آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha