برپایی سیاه‌چادرهای عشایر در ایام نوروز در البرز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: در ایام نوروز سیاه چادرهای عشایر در آسارا و دهکده تفریحی‌گردشگری باغستان در راستای خدمات نوروزی برپا شد که به ارائه محصولات عشایر به گردشگران و مردم می‌پردازد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز رحیم خاکی روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ در این باره اظهار کرد: این سیاه چادرها با همت تعاونی‌های عشایری استان و برای آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ و زندگی عشایر برپا شد.  

دبیر ستاد خدمات سفر استان البرز با اشاره به ارائه محصولات عشایر و ایلات در این سیاه چادرها اظهار کرد: محصولات مختلف ایلات و عشایر از جمله لبنیات شامل کره، پنیر، کشک، دوغ محلی، فرآورده‌های گوشتی، عسل، نان محلی و... در این سیاه چادرها به مردم عرضه می‌شود تا علاوه بر آشنایی با ایلات و عشایر استان البرز با خرید محصولات به حمایت از آن‌ها نیز پرداخته شود.  

او افزود: نیاز است در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده ایلات و عشایر زحمت‌کش استان البرز در تمام شهرستان‌ها از جمله شاهسون، تات، طالقانی، کلکویی، الیکایی و ... مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته و تولیدات آن‌ها مورد حمایت قرار بگیرد.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha