استقبال مسافران نوروزی از خانه‌ها و اماکن تاریخی شهرستان خفر

مسئول اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر از استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی از خانه‌ها و اماکن تاریخی در این شهرستان خفرخبر داد.

 به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، علی اصغر طاهری باب اناری امروز ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ گفت: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی و همچنین علاقه‌مندان کارگاه صنایع‌دستی و خانه‌های بومگردی و تاریخی در این شهرستان در ایام نوروز فعال بود و مورد استقبال گسترده میهمانان و مسافران قرار گرفت.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خفر افزود: در این اماکن برنامه‌های فرهنگی و کارگاه‌های صنایع‌دستی از جمله مشبک، منبت، حصیربافی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، محصولات خانگی، دست بافتها، خراطی و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات و هدایا برگزار شد.

او گفت: با توجه به فضاسازی این خانه‌ها و چیدمان سفره هفت‌سین این اماکن سوژه بسیار خوبی برای عکاسی میهمانان نوروزی و بازدیدکنندگان شده است.

طاهری باب اناری در ادامه به بازدید بیش از ۱۰هزار مسافر نوروزی و بازدیدکننده از آبشار مروارید، سرچشمه و بوستان غدیر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این محیط طبیعی یکی از شاخص‌ترین اماکن گردشگری شهرستان خفر است و در محوطه این آبشار و بوستان درختکاری، سکوبندی، پارک بازی کودکان، نمازخانه و سرویس بهداشتی جهت رفاه حال مسافران صورت گرفته است این اماکن در مرکز شهرستان واقع‌شده که هرساله میزبان گردشگران و مسافران از استان و سایر مناطق کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha