حجم زائران در ایام مختلف سال فعالیت ستاد سفر قم را دائمی می‌کند

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با اشاره به قرار داشتن قم در مسیر استان‌های گوناگون کشور گفت: هر استانی در کشور ویژگی‌های خاص خودش را دارد، در استان قم حجم زائران در ایام مختلف سال به گونه‌ای است که فعالیت ستاد سفر را دائمی می‌کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علی‌اصغر شالبافیان روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ در دیدار با جمعی از کارکنان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در سالن جلسات این اداره کل، شهادت امام علی(ع) را تسلیت گفت و از زحمات و تلاش‌های کارکنان این اداره‌کل در ایام نوروز تقدیر و سپاسگزاری کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: قم، جزو استان‌هایی است که در روزهای گوناگون سال به مناسبت‌های مختلف شاهد حضور مسافر است و امسال نیز قم از ایام نیمه‌شعبان، آماده پذیرایی از زائران و مسافران است.

او خاطرنشان کرد: جمعیتی که در ایام نوروز در سطح کشور در حال خدمت‌رسانی هستند، یک میلیون و ۲۰۶هزار نفر در بخش‌های گوناگون همچون اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، راهداری، پلیس راهور و... است.  

شالبافیان با اشاره به این که هر استانی در کشور ویژگی‌های خاص خودش را دارد، تصریح کرد: در استان قم حجم زائران در ایام مختلف سال به گونه‌ای است که فعالیت ستاد سفر را دائمی می‌کند. 

معاون گردشگری کشور با اشاره به قرار داشتن قم در مسیر استان‌های گوناگون کشور افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این استان، این است که محل گذر است و حتی اگر برخی از مسافران به صورت مستقیم به شهر قم مراجعه نکنند، اما از خدمات و ظرفیت این استان استفاده می‌کنند.

او اضافه کرد: به همین علت کار ستاد سفر در استان قم، واقعاً کار سنگینی است، از این‌رو هم از همکاران و هم از خانواده‌های ایشان و همچنین از همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های استان قم تقدیر و تشکر می‌کنم.

شالبافیان در بخش دیگر سخنان خود، از سامانه قم‌زائر که به منظور معرفی اَماکن زیارتی و امکانات اقامتی، گردشگری و تفریحی قم طراحی شده است، تقدیر کرد.  

گفتنی است، در ۲۵ کیلومتری ورودی به قم پیامک «قم‌‎زائر» برای مسافران ارسال می‌شود در این سامانه تمامی اطلاعات مورد نیاز در اختیار زائران و مسافران قرار می‌گیرد.

این جلسه با حضور ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم، مجید ستایش و مهدی نصر اصفهانی معاونان گردشگری و صنایع‌دستی و تعدادی از کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم برگزار شد که معاونان و کارشناسان این اداره‌کل دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره موضوع‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کردند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به شهر قم از ستاد اسکان زائران و بافت تاریخی شهر قم (بقعه متبرک امامزاده موسی مبرقع(ع)، بازار کهنه و سرای ملا حسین) و مجموعه تاریخی مقابر گنبد سبز بازدید کرد و با ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم نیز در استانداری قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011301995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha