مسافران اقامت‌کننده در گیلان از مرز ۱۱ میلیون نفر گذشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: مسافران اقامت‌کننده در گیلان از مرز ۱۱ میلیون نفر گذشت.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فرودین ۱۴۰۳ حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو وارد گیلان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از ورود حدود ۶میلیون و ۳۰۰هزار گردشگر به این استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد گردشگر و مسافر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

او از ثبت اقامت افزون بر ۱۱میلیون نفر _ شب اقامت در گیلان خبر داد و بیان کرد: بر اساس داده‌های آماری ۹۳.۰۵ درصد از تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان پُر شده است.

جهانی از ورود ۳۸۲ گردشگر خارجی به گیلان خبر داد و افزود: این افراد دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی و ژاپنی بوده که این آمار به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲.۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از ۵۵۴ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری این استان خبر داد و بیان کرد: حاصل این بازدیدهای نظارتی ۳۴۱ بازدید عادی، ۱۱۵ مورد تشویق، ۸۸ مورد تذکر و ۱۰ مورد اخطار کتبی صادر شده است.

به گفته جهانی حدود ۸۲۷هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011302016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha