بیش از ٢ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند/ رکورد حضور مسافران در مریوان، بانه، سروآباد و سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از تاریخ ٢٥ اسفندماه تا پایان سیزدهمین روز فروردین‌ماه سال‌جاری بیش از ٢ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد روز سه‌شنبه ١٤ فروردین‌ماه ١٤٠٣ در این‌باره اظهار کرد: براساس آمار ثبت‌شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، از تاریخ ٢٥ اسفندماه تا پایان روز ١٣ فروردین‌ماه سال‌جاری، تعداد ٢میلیون و ٣٥هزار و ٧٦٠ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه بیشترین بازدید مربوط به شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد و سنندج بوده است، افزود: همچنین در بازه زمانی اعلام شده ٤٠١هزار و ٢١٩ مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی دائم و موقت استان اسکان داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳درصد کاهش داشته است.

او از انجام ٨٥٤ فقره بازدید نظارتی نیز در این ایام خبر داد وعنوان کرد: در بازدید از تاسیسات گردشگری استان برای یک واحد تشویقی، ٥٢ واحد تذکر و چهار واحد اخطار کتبی صادر شده‌ است.

مهرزاد با بیان اینکه ظرفیت‌های کم‌نظیر کردستان و هماهنگی و هم‌افزایی میان فعالان بخش خصوصی و دولتی باعث شد امسال شاهد رضایت‌مندی مسافران و گردشگران نوروزی به استان باشیم، یادآور شد: امید است در سال پیش‌رو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تعامل و همکاری بیش‌ازپیش بتوانیم در راستای حفاظت از آثار تاریخی، معرفی و رونق صنایع‌دستی و توسعه صنعت گردشگری استان، گامهای مثبتی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011402101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha