۱۵۸هزار نفر از محوطه‌های تاریخی کرمانشاه بازدید کردند/ پیش‌تازی طاق‌بستان با ۹۸هزار بازدیدکننده در غرب کشور 

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از بازدید بیش از ۱۵۸ هزار نفر از محوطه‌ها بناهای تاریخی دارای ورودی در سطح استان بازدید کردند. 

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، کیومرث خانی لعل‌آبادی روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین، اظهارکرد: از ۲۴ اسفند تا پایان روز ۱۲ فروردین‌ماه با پایان تعطیلات نوروزی جمعا ۱۵۸ هزار و ۹۲۶ نفر از پنج اثر تاریخی شاخص استان یعنی مجموعه جهانی بیستون، تاق‌بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون‌الملک و تکیه بیگلربیگی بازدید کرده‌اند. 

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: بیشترین آمار بازدید ازبناهای تاریخی دارای ورودی استان با ۹۸هزار و ۳ نفر مربوط به مجموعه فرهنگی تاریخی تاق‌بستان است که پر بازدید کننده‌ترین مجموعه تاریخی غرب کشور است

او تاکید کرد: همچنین در این مدت ۴۱هزار و ۳۰۸ نفر از مجموعه جهانی بیستون بازدید کرده‌اند.

خانی لعل‌آبادی افزود: در این مدت ۷۶۸۹ نفر از تکیه معاون الملک، ۶۹۸۸ نفر از تکیه بیگلربیگی و ۴۹۳۸ نفر از معبد آناهیتای کنگاور بازدید کرده‌اند. 

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در خاتمه اظهار کرد: در این مدت ۱۷٠ گردشگر خارجی نیز از بناهای تاریخی استان بازدید کرده‌اند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403011402131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha