آماده‌ام سفیر گردشگری و صنایع‌دستی کشورم باشم/ دنیا باید میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی ما را ببیند

بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی و برترین دروازه‌بان جام بین قاره در سال ٢٠١٨ با بیان این که آماده‌ایم سفرای گردشگری،‌ میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی کشورمان باشیم، گفت: دنیا باید میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی کشور ما را ببیند.

حمید بهزادپور بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی و برترین دروازه‌بان جام بین قاره در سال ٢٠١٨ در گفت‌وگو با میراث آریا با بیان این که از گردشگری و صنایع‌دستی کشور حمایت خواهیم کرد، اظهار کرد: زمانی که در مجامع ملی سوم جهانی شدیم تلاش کردم تا یزدی بودنم را به تصویر بکشم و در این زمینه مصاحبه‌هایی با لهجه یزدی داشتم،‌ همین باعث شد که در امارات افراد زیادی به دنبال نقطه‌ای به نام یزد بگردند.

او با بیان این که ایران سرشار از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است،‌ تصریح کرد: گردشگری و از طرفی دیگر، صنایع‌دستی اهمیت زیادی دارد و کمتر هم به آن توجه می‌شود؛ این در حالی است که فعالان این حوزه، مردم و هنرمندان سرزمینمان هستند و حمایت از آن را بر خودمان واجب می‌دانیم.

این ملی‌پوش با بیان این که ایران مهد میراث‌فرهنگی و تمدن است، گفت: ما تلاش کردیم تا در سفرهایمان از جاذبه‌های فرهنگی و صنایع‌دستی ایران خصوصا شهر خود هم یاد کنیم و از مردم دنیا دعوت کنیم این هنر و معماری را به چشم خودشان ببینند.

بهزادپور با اشاره به این که کشور ایران سرزمینی با غنای صنایع‌دستی است، خاطرنشان کرد: استان یزد که سرزمین مادری بنده است در حوزه صنایع‌دستی حرف های زیادی برای گفتن دارد و ما خودمان تلاش می‌کنیم تا این ظرفیت‌ها را بشناسیم.

او با اشاره به این که دنیا باید میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی کشور ما را ببیند،‌ گفت: هنر معماری و صنایع‌دستی ما در دنیا مورد استقبال است،‌ وقتی به کشور امارات رفتم متوجه شدم که هنر و میراث‌فرهنگی ما برای چنین کشورهایی تا چه میزان اهمیت دارد، خصوصا معماری ما که امروز در بادگیرهای اماراتی نمود پیدا کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011402136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha