عودت بیش از یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال وجه اضافی به زائران نوروزی در مشهد مقدس

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد مقدس گفت: بیش از یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال وجه اضافی دریافتی از زائران نوروزی در مشهد مقدس برگشت داده شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی حسین امیرکلالی امروز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: فعالیت قرارگاه عملیاتی ویژه نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان و طرح تشدید نظارت از نیمه اسفند ماه آغاز و تا پایان تعطیلات عید سعید فطر از مراکز اقامتی و گردشگری انجام خواهد شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد مقدس ادامه داد: در حوزه بازدیدهای نظارتی از هتل‌ها، مراکز اقامتی و گردشگری مشهد مقدس در بازه زمانی ۱۵ اسفند لغایت ۱۳ فروردین ماه مجموعا  ۲۷۵۹ بازدید توسط بازرسان منتخب از تشکل‌های گردشگری و میراث فرهنگی صورت گرفته است.

او تصریح کرد:در بررسی‌های انجام شده و  ۹۰ شکایت واصله به پایگاه‌های نظارتی و کانال‌های ارتباطی ۰۹۶۲۹ و تلفن ۳۷۰۴۵ - ۰۵۱ مستقر در قرار گاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس در مجموع مبلغ ۱۶۵میلیون و ۵۵۶هزار تومان  وجه دریافتی از زائر به حساب آنها برگشت شده و با واحدهای متخلف برخورد قانونی و تعزیراتی صورت پذیرفت.

امیرکلالی تصریح کرد: خوشبختانه با سازمان‌دهی خوبی که در مشهد مقدس و به خصوص اطراف حرم مطهر رضوی به‌عنوان کانون حضور زائران صورت پذیرفته است، چهار پایگاه ثابت رسیدگی به شکایت‌ها در پیرامون حرم مطهر به‌صورت شبانه روزی کار اعزام بازرسان و دریافت و رسیدگی به شکایات را پیگیری خواهند کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد مقدس گفت: سامانه پنج رقمی تلفنی ۳۷۰۴۵ ویژه مشهد مقدس در کنار سامانه ملی ۰۹۶۲۹ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی نیازهای زائران در حوزه‌های مختلف از جمله اسکان، بهداشت، حمل و نقل و شکایت‌های واصله بوده و به‌صورت متمرکز با حضور تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان در خدمت زائران خواهند بود.

او یادآور شد: برابر مصوبات قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس با تشدید نظارت از مراکز عرضه خدمات به زائرین در قالب سازمان‌دهی ۴۵۰ بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی، شاهد انسجام و سازمان‌دهی بین دستگاه‌ها بوده و برای اولین بار با تمرکز بازرسی ها و ارتباط خوب بین دستگاهی شاهد کاهش تخلفات و افزایش نظارت‌ها و وحدت رویه در نظارت و بازرسی بوده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011502187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha