افزایش ۴۰درصدی بازدید از موزه فرش ایران

موزه فرش ایران از پر بازدیدترین اماکن میراثی تهران در نوروز امسال بود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی موزه فرش ایران، محمد جواد اینانلو رئیس موزه فرش ایران درباره میزان بازدید از موزه فرش گفت: در ایام نوروز با توجه به افزایش بهای بلیت موزه ها در سراسر کشور، با افزایش چشمگیری از بازدیدکنندگان از موزه فرش مواجه شدیم. میزان استقبال بازدید کنندگان نسبت به سال قبل ۴۰درصد افزایش داشت که این رشد قابل توجهی است.

وی در مورد علل این افزایش بازدید گفت: برنامه‌های متنوعی که موزه برای بازدیدکنندگان و خصوصا خانواده‌ها در نظر گرفته بود، در این افزایش بازدید تأثیر داشت. ما برای کودکان کارگاه نقاشی با موضوع حجاب و نماز برگزار کردیم و به تمامی کودکان شرکت‌کننده در این کارگاه جوایز متنوعی داده شد.

اینانلو افزود: راهنمایان موزه افزایش پیدا کردند و عملا توضیحات فرش‌ها را به شکل نمایشی و نقالی ارائه می‌کردند که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

رئیس موزه فرش ایران در ادامه گفت: یکی از فرش‌های موزه را در مقابل چشم بازدیدکنندگان تعویض کردیم تا مردم با شیوه کار ما بیشتر آشنا شوند.

وی در پایان گفت: در کنار همه این موارد، اهمیتی که ایرانیان به میراث ایرانی و اسلامی می‌دهند، تاثیر بسزایی در استقبال از موزه‌ها داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011502203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha