۶۷۴ هزار مسافر در خراسان جنوبی اقامت کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری حدود ۶۷۴ هزار و ۲۹۹ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی ظهر روز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در شورای اداری استان اظهار کرد: طرح ستاد اجرایی خدمات سفر از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲۵ فروردین‌ماه ادامه دارد و همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران همکاری دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: در این مدت یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۸۴ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کردند.

او ادامه داد: تعداد بازدیدهای نظارتی کمیته خدمات اسکان و رفاه استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ۲۷۳ مورد بوده که منجر به ۲۰ تشویق و ۷۳ تذکر شده است.

شاه‌وردی بیان کرد: زائران مشرف شده به بقاع متبرکه در این مدت ۳۱۸ هزار ۲۵۰ نفر و تعداد اسکان یافتگان در این بقاع ۵۲ هزار و ۴۳ نفر بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی  میزان فروش بازارچه‌های صنایع دستی را ۵۳ میلیارد ریال عنوان کرد و از جان باختن ۱۴ نفر بر اثر تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: ۵۰ درصد فوتی تصادفات در خراسان جنوبی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

او گفت: در حوزه تصادفات درون شهری هم یک نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باخت که نسبت سال قبل ۵۰ درصد کاهش دارد.

شاه‌وردی با بیان اینکه خراسان جنوبی از ابتدای طرح نوروزی با مجروحیت ۲۰۰ نفر در جاده‌های استان، رتبه اول کشور را در کاهش مجروحان رانندگی کسب کرده‌ است، تصریح کرد: در زمینه تصادفات درون شهری هم با ۱۳۸ نفر مجروح استان رتبه سوم کشوری از نظر کاهش تعداد مجروحان هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری پنج میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۵۶ تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

او با اشاره به راه‌اندازی ۵۶ کمپ استقرار مسافر در خراسان جنوبی و اینکه نسبت به سال قبل رشد ۵۶ درصدی دارد، عنوان کرد: ظرفیت کمپ‌های موقت ۵۰۶ هزار و ۸۹۸ نفر بوده است.

شاه‌وردی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۸۶ وسیله نقلیه غیربومی در طرح نوروزی امسال در استان تردد داشته‌اند، اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال بیش از ۹۴ هزار و ۲۹۳ نفر از خدمات کمیته امداد و نجات بهره‌مند شده‌اند و در این مدت ۷۳ پرواز در حمل و نقل هوایی و ۱۳۹ مورد در حمل و نقل ریلی انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت:  در سال جاری در ۳۹ نقطه استان نصب سیاه چادر عشایری را داشته‌ایم که در کاهش تصادفات بسیار تاثیرگذار بوده‌است و میزان مراجعه کنندگان به استراحتگاه‌های عشایری ۱۹۸ هزار و ۲۰۸ نفر و میزان بازدید از این سیاه چادر عشایری ۱۴۱ هزار نفر بوده است.

او ادامه داد: در کمیته تنظیم بازار هم ۲ هزار و ۹۸۵ مورد بازدید از مراکز عرضه کالا و خدمات انجام شد و ۲۵۰ تن سیب و پرتقال و ۳۰ تن آرد سهمیه مازد برای سیاه چادر عشایری توزیع شد.

شاه‌وردی گفت: در ایام ستاد ۵۵ مورد برنامه تولیدی و تامینی در سیمای استان به‌مدت ۸۲۹ دقیقه و ۴۷۰ برنامه تولیدی و تامینی درمعاونت صدای استان به‌مدت ۲ هزار ۹۵۲ دقیقه پخش شده است و ۱۶ مورد ارتباط با مرکز استان و ۱۰ ارتباط با شبکه‌های سراسری برقرار شده است.

او تعداد ماموریت‌های انجام شده در کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست را ۸ هزار ۴۱۰ مورد بیان کرد و گفت: از این تعداد ۵۸۹ ماموریت تصادفی و ۷۳۹ ماموریت غیرتصادفی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011902410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha