عمارت عامری‌ها و خانه سرهنگ بخردی در جمع برترین مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی کشور

عمارت عامری‌های کاشان و خانه سرهنگ بخردی اصفهان، از بناهای تحت اختیار صندوق توسعه و احیا که با مشارکت بخش خصوصی احیا شده و هم اکنون در حال بهره‌برداری‌اند، از نگاه سایت معتبر و محبوب تریپ ادوایزر در لیست برترین مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی ایران در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، عمارت عامری‌ها که در سال ۲۰۲۲ نیز در وب‌سایت جهانی تریپ ادوایزر، در میان ۲۵ هتل برتر خاورمیانه قرار گرفت، در دوره زندیه احداث شده و در دوره قاجار نیز به وسیله سهام‌السلطنه عامری توسعه یافته‌ است.

معماری این بنا که وسعت آن بین ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ مترمربع است، در یک حیاط بزرگ و تعداد زیادی اتاق خلاصه می‌شود و به همین دلیل به آن کاخ عامری‌ها نیز گفته می‌شد.

همچنین خانه سرهنگ بخردی که امروز به‌نام کاخ سرهنگ معرفی می‌شود، در بهمن‌ماه ۱۳۹۷، از طرف صندوق توسعه و احیا، طی تشریفات قانونی مزایده، برای مرمت، احیا و بهره‌برداری با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

کاخ سرهنگ بخردی، از بناهای به‌جامانده از دوران صفوی است که در دوره قاجار تکمیل شده و در هر دو دوره، به‌شکل کاروان‌سرا مورد استفاده بوده است. این بنا توسط میراث فرهنگی از مالک شخصی خریداری شد و در  پنج دی‌ماه ۱۳۷۵ با شماره ثبت ۱۸۱۹ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011902437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha