کتیبه‌های گنجنامه و غارعلیصدر پربازدیدترین جاذبه همدان در نوروز ۱۴۰۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کتیبه‌های گنجنامه با ۷۶ هزار و ۵۶۰ و غارعلیصدر با ۷۵ هزار و ۴۵۹ گردشگر، پربازدیدترین جاذبه استان در نوروز ۱۴۰۳ را به نام خود ثبت کردند.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم علیزاده گفت: از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۱۹ فروردین سال جاری، ۹۲۵ هزار و ۹۷۱ گردشگر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان توسعه زیرساخت‌های گردشگری را اولویت کاری این اداره کل در دولت سیزدهم برشمرد و افزود: آمار گردشگران خارجی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان در این مدت ۱۶۱ نفر ثبت شده است. 

او تصریح کرد: در شهرستان همدان کتیبه‌های گنجنامه ۷۶ هزار و ۵۶۰ بازدید، سایت موزه میدان امام خمینی ۶۱ هزار و ۵۹۹ بازدید، تپه عباس آباد ۵۷ هزار و ۲۲۹ بازدید و آرامگاه بوعلی ۳۹ هزار و ۲۶۶ بازدید (۳۶ نفر خارجی) را به خود اختصاص داده است. 

معصوم علیزاده ادامه داد: ۳۷ هزار و ۴۵۵ بازدید از شیرسنگی، ۳۱ هزار و ۹۶۳ بازدید از آرامگاه باباطاهر (۹ گردشگر خارجی)، ۲۸ هزار و ۹۶۷ بازدید از مجتمع تفریحی و توریستی تله کابین گنجنامه، ۲۰ هزار و ۷۶۲ بازدید از تپه هگمتانه (۳۰ گردشگر خارجی) در این مدت ثبت شده است. 

او افزود: بازار تاریخی همدان ۲۳ هزار و ۸۶۵ بازدید، شهر بازی رنگین کمان ۱۸ هزار و ۳۰۰ بازدید، موزه دفاع مقدس ۱۶ هزار و ۹۰۰ بازدید، امامزاده محسن (امامزاده کوه) ۱۶ هزار و ۹۰۰ بازدید، مسجد جامع همدان ۱۱ هزار و ۱۲۰ بازدید، موزه تاریخ طبیعی ۷ هزار و ۸۹۷ بازدید، روستای هدف گردشگری ورکانه ۷ هزار و ۲۹۶ بازدید، گنبد علویان ۴ هزار و ۳۰۶ بازدید (۵ گردشگر خارجی) را به خود اختصاص داد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در شهرستان ملایر ۴۷ هزار و ۸۲۵ بازدید از باغ تاریخی سیفیه، ۳۴ هزار و ۷۷ بازدید از جاذبه گردشگری مینی ورلد و ۲۶ هزار و ۶۵۲ بازدید از دریاچه توریستی و تفریحی کوثر ثبت شده است. 

معصوم علیزاده ادامه داد: سراب گیان با ۳۹ هزار و ۳۵۵ گردشگر، سراب گاماسیاب با ۲۲ هزار و ۱۰ گردشگر و سراب فارسبان با ۱۸ هزار و ۶۷۰ گردشگر پر بازدیدترین مکان‌ها در شهرستان نهاوند گزارش شده است. 

او یادآور شد: غار علیصدر ۷۵ هزار و ۴۵۹ بازدید (۴۴ گردشگر خارجی)، باغ وحش علیصدر ۳۴ هزار و ۸۸۲ بازدید و تالاب شیرین سو ۲۰ هزار و ۲۹۶ بازدید در شهرستان کبودرآهنگ را به خود اختصاص داد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: همچنین در این مدت ۳ هزار و ۸۳۰ گردشگر از روستای هدف گردشگری قلعه جوق، ۲هزار و ۹۰ گردشگر از برج و مسجد خوش آباد و هزار و ۱۹۰ گردشگر از برج امامزاده ازناو شهرستان فامنین دیدن کردند. 

معصوم علیزاده ادامه داد: در شهرستان رزن هزار و ۶۲۵ بازدید از امامزاده اظهر و ۹۱۱ بازدید از امامزاده هود گزارش شده است. 

او افزود: در شهرستان تویسرکان پارک توریستی کمربسته سرکان ۲۰ هزار و ۶۰۰ بازدید، آرامگاه حیقوق نبی ۱۵ هزار و ۷۷۰ بازدید، کاروانسرای شاه عباسی فرسفج ۵ هزار و ۱۴۹ بازدید، خانه دکتر اقتداری ۲ هزار و ۵۱۵ بازدید، موزه تویسرکان ۲ هزار و ۱۹۰ بازدید و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی ۶۶۱ بازدید را به خود اختصاص داد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: در شهرستان بهار نیز ۷ هزار و ۴۱۶ نفر از مقبره آیت الله بهاری، روستای گردشگری حیدره قاضی خان و کاروانسرای تاج آباد بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012002486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha