گالری صنایع‌دستی با محوریت جاجیم خلخال دایر می‌شود/ کاربردی کردن محصولات صنایع‌دستی خلخال

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برپایی گالری صنایع‌دستی با محوریت جاجیم خلخال در مسیر ورودی استان از جاده سرچم خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، توحید دلاورقوام امروز ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در بازدید از مراکز و کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان خلخال، گفت: با همکاری بخش خصوصی و با توجه به اهمیت فعالیت‌های نمایشگاهی و فروشگاهی در حوزه صنایع‌دستی و در جاده‌های ورودی استان، گالری صنایع‌دستی در جاده سرچم راه‌اندازی می‌شود.

معاون صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: این گالری صنایع‌دستی که در ۹۰ کیلومتری شهر اردبیل از سمت جاده سرچم قرار دارد با توجه به اقدام برای ثبت شهر خلخال به عنوان شهر ملی جاجیم، با محوریت جاجیم خلخال فعالیت خواهد کرد.

او تاکید کرد: همچنین طی بازدیدهایی که از مراکز آموزش و کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی خلخال داشتیم وضعیت ارتقا آموزش در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

دلاورقوام ادامه داد: موضوع دیگری که در حوزه صنایع‌دستی مطرح است کاربردی کردن محصولات این حوزه است و در شهرستان خلخال با همکاری بخش خصوصی فعال در این شهرستان برای کاربردی کردن محصولات به ویژه در وسعت بازارهای خارجی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012002503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha