بررسی برنامه‌های سامان‌دهی جمعه مسجد اردبیل در جلسه کمیته تصمیم‌گیری این پایگاه ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری جلسه کمیته تصمیم‌گیری پایگاه ملی جمعه مسجد اردبیل و بررسی برنامه‌های سامان‌دهی این مجموعه خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ گفت: با توجه به ثبت بنای تاریخی جمعه مسجد به عنوان پایگاه ملی میراث‌فرهنگی و اهمیت این بنای تاریخی، ساماندهی مجموعه از اولویت بالایی برخوردار بوده و اقدامات لازم در این راستا آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با پیگیری‌های انجام شده اعتباراتی از محل اعتبارات بازآفرینی شهری، شهرداری و فرمانداری اردبیل برای این پایگاه ملی اختصاص یافته است که برنامه‌های سامان‌دهی مجموعه با جذب این اعتبارات پیگیری می‌شود.

او تاکید کرد: تملک چند بنا در محدوده پایگاه ملی جمعه مسجد یکی از برنامه‌های ما برای آزادسازی حریم مجموعه و اجرای کامل برنامه سامان‌دهی مجموعه است که در دستور کار قرار دارد.

محمدی ادیب با اشاره به اقدام برای تشکیل شورای راهبردی پایگاه ملی جمعه مسجد، ادامه داد: مراسم رونمایی از لوح ثبتی پایگاه ملی جمعه مسجد و تقدیر از افرادی که برای تبدیل این مجموعه به پایگاه ملی تلاش کرده‌اند نیز به زودی برگزار می‌شود.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403012102550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha