بیش از ۱۶۷هزار اقامت نوروزی در خراسان شمالی به ثبت رسید

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی از ثبت بیش از ۱۶۷هزار نفر اقامت نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ابوالفضل اسماعیلی امروز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته ۲۰ فروردین‌ماه تعداد ۱۶۷ هزار و ۳۲ نفر - شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی یادآور شد: از این تعداد ۹۶هزار و ۶۷۰ نفر معادل ۵۷ درصد در اقامتگاه‌های رسمی استان شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری بین‌راهی و... اقامت داشتند.

اسماعیلی بیان کرد: در این بازه زمانی همچنین تعداد ۲۵۰۵ نفر در هتل، ۳۶۷۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲۴۶۷ نفر در مهمان‌پذیرها، ۳۴۸ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۳۰۶ نفر در متل‌ها، ۲۶۴۲ نفر در خانه مسافرها، ۳۴ هزار و ۹۴۳ نفر در مناطق نمونه گردشگری و اردوگاه‌ها، ۳۳هزار و ۳۶۷ نفر در مجتمع‌های خدمات بین‌راهی و ۹۱۹۶ نفر در پارک‌های طبیعت‌گردی استان اسکان داشتند.

زیارتی در ادامه افزود: در ۲۵ روز اخیر ۶۶ هزار و ۷۲ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۴۲۹۰ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012102569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha