کشتی با چوخه باید جایگاه واقعی خود را در دنیا پیدا کند

استاندار خراسان شمالی در مسابقات کشتی باچوخه و کوراش گود زینل خان اسفراین حضور یافت و اظهار کرد: کشتی پرطرفدار با چوخه باید جایگاه واقعی خود را در جهان پیدا کند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد روز گذشته جمعه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی بومی و سنتی اسفراین که با حضور ورزشکاران با حضور ۱۵۲ چوخه کار از سراسر کشور برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که ورزش کشتی با چوخه بتواند جایگاه واقعی خود را در دنیا پیدا کند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این مسابقات طبق سنوات قبل در گود زینل خان اسفراین در حال برگزار می‌شود، افزود: امسال با برگزاری مسابقه کوراش و حضور مهمانانی از ۱۵ کشور در گود زینل خان اسفراین، تعداد ۶ نفر از قهرمانان این مسابقه در فینال کشتی با چوخه شرکت خواهند کرد.

او کشتی با چوخه را ورزشی که الگوی جوانمردی و پهلوانی را در خود جای داده و در بین مردم این خطه محبوبیت فراوان دارد، دانست و اظهار کرد: امسال که برگزاری این مسابقات جنبه بین‌المللی پیدا کرده است، کشتی با چوخه به نام خراسان شمالی ثبت جهانی شود.

حسین‌نژاد گفت: حضور تیم‌هایی ورزشی از ۱۵ کشور و برگزاری این مسابقات با امنیت و آرامش کامل، زمینه‌ساز مطرح‌شدن جمهوری اسلامی ایران در دنیا خواهد شد و دشمنان که با توطئه و دسیسه به دنبال ناامن نشان‌دادن کشور هستند، خواهند دید که چگونه در استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان شمالی این مسابقات مردمی، در امنیت و آرامش کامل برگزار می‌شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: با برگزاری این مسابقات شاهد تقویت هر چه بیشتر تمام هیئت‌های ورزشی و به‌ویژه ورزش کشتی با چوخه باشیم و در این زمینه موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012502738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha