صنایع‌دستی تار و پودی افزون بر تافته گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی 

دستیار ستادی و دانشجوی دکتری پژوهش هنر گفت: گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی حافظ گونه‌گونی هنرها و صنایع‌دستی و در عین حال زبان مشترک فرهنگ‌های کهن آسیا است.

آزاده نیکوئی دستیار ستادی و دانشجوی دکتری پژوهش هنر در گفت‌وگو با میراث آریا با بیان این که گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی حافظ گونه‌گونی هنرها و صنایع‌دستی و در عین حال زبان مشترک فرهنگ‌های کهن آسیا است،‌گفت: برگزاری مجمع گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی (ACD) در یزد که به عنوان پایتخت گفت‌وگوی همکاری‌های آسیایی در سال 2024 تعیین شده است، فرصتی ارزشمند برای تقویت تبادلات فرهنگی و تعمیق درک متقابل در سراسر منطقه است.

او اضافه کرد: میزبانی این رویداد در شهر تاریخی خشتی یزد که به بادگیرها، سنت‌های غنی صنایع‌دستی و همچنین میراث سنتی نساجی شهرت دارد، بی‌تردید باعث غنای این رویداد خواهد شد. هنر و صنایع‌دستی که تجسم هویت ملموس هر ملتی است، علیرغم ویژگی‌های متمایزشان، همواره از طریق تبادل تجربیات در امتداد شاهراه‌های اقتصادی و فرهنگی مانند جاده ابریشم، دیدار، گفت‌وگو، تلاقی و حتی آمیختگی فرهنگ‌ها را تسهیل کرده است.

این دستیار ستادی خاطرنشان کرد: تنوع صنایع‌دستی آسیایی نه تنها حافظ فرهنگ‌های غنی کهن این قاره است، بلکه به تقویت میراث‌فرهنگی مشترک و تقویت جامعه آسیایی متحدتر و همدل‌تر کمک می‌کند؛ جامعه‌ای که از طریق پاسداشت این تنوع، سرزنده‌تر و شکوفاتر می‌شود. در حقیقت صنایع‌دستی می‌تواند همچون تار و پودی افزون، روایتی چندلایه را در متن گفتمان‌های فرهنگی ببافد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012502755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha