بازدید بیش از ۳۰هزار گردشگر از موزه‌ها و بناهای تاریخی آذربایجان‌شرقی در ایام عید فطر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از بازدید ۳۰‌هزار و ۱۰۳ گردشگر از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان در ایام تعطیلات عید فطر خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ضمن اشاره به جاذبه‌های تاریخی متعدد آذربایجان‌شرقی در ادوار مختلف طی سخنانی گفت: تعداد ۳۰هزار و ۱۰۳ گردشگر از تاریخ ۲۱ فروردین تا ۲۵ فروردین سال جاری مصادف با ایام تعطیلات عید سعید فطر از موزه‌ها و بناهای تاریخی آذربایجان‌شرقی بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بیشترین تعداد بازدیدکننده از موزه‌ها و بناهای تاریخی شهر تبریز در ایام تعطیلات عید فطر را موزه قاجار این شهر با تعداد ۲۶۷۸ بازدید کننده به خود اختصاص داده است.

او افزود: آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز از منظر تاریخی در ادوار مختلف تاریخ سرشار از حماسه‌ها و مجاهدت‌های مردم همیشه قهرمان این خطه از ایران بوده است که همین امر جذابیت موزه‌ها و بناهای‌تاریخی این منطقه را برای گردشگران دوچندان می‌کند.

حمزه‌زاده گفت: موزه آذربایجان با ۲۳۶۳، مسجد کبود با 1۶۲۱  و موزه مشروطه با 1۴۲۲ بازدیدکننده به ترتیب در رتبه‌های سوم تا چهارم استقبال گردشگران قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012602792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha