رشد ۱۱۳ درصدی بازدیدهای نظارتی و رسیدگی به بیش از ۹۰ درصد شکایت‌های ثبتی/ برخورد با ۹۲۳ مورد گرانفروشی و تخطی از نرخنامه رسمی/ رسیدگی به ۳۹۰ پرونده و عودت ۲۳ میلیارد ریال به مسافران شاکی

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به آمار شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۰۹۶۲۹ در ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ از ثبت یک هزار و ۲۴۰ مورد شکایت خبر داد که بیش از ۹۰درصد آن ها مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که صبح امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، بیان کرد: نظارت‌ها و بازرسی‌ها هم به‌ شکل الکترونیکی و سامانه‌ای از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ و هم میدانی توسط بازرسان استانی انجام می‌شود. مجموعه بازدیدها و بازرسی‌های ثبت شده در سامانه جانا ۲۵  هزار و ۷۱۲ مورد بوده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۲۲ مورد مربوط به مراکز اقامتی، ۴ هزار و ۶۴۷ مورد مرتبط با آژانس‌های خدمات ممسافرتی و سه هزار و ۵۱۶ مورد مربوط به واحدهای پذیرایی بین راهی بوده است.

او افزود: هزار و ۲۳۶ مورد تشویق، دو هزار و ۴۶۵ تذکر، ۴۰۷ مورد اخطار کتبی بوده است. همچنین ۵۴ مرکز تعطیل و یا پلمب شده‌اند که پنج  مورد مرکز اقامتی بوده‌اند.

برات با اشاره به اینکه نظارت بر نرخ‌نامه‌ها بسیار حائز اهمیت بوده است، ادامه داد: سه هزار و ۵۳۰ مورد گزارش مربوط به نرخ دریافت شده و با ۹۲۳ مورد گرانفروشی برخورد شده است.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری تصریح کرد: استان‌های تهران، خراسان رضوی و گلستان بیشترین و استان‌های یزد و آذربایجان شرقی کم‌ترین بازدیدهای نظارتی را داشته‌اند.

انجام ۱۱۳ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۵۲۹ نفر بازدید از مراکز تفریحی و فرهنگی 

برات با اشاره به رشد ۱۱۳ درصدی تعداد بازدیدهای نظارتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳، تصریح کرد: تعداد کل بازدیدهای گردشگران از مراکز تفریحی و فرهنگی که در سامانه جانا ثبت شده ۱۱۳ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۵۲۹ نفربازدید بوده است.

او به شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۰۹۶۲۹ اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۲۴۰ مورد شکایت ثبت شده که ۹۱ درصد برابر با هزار و ۱۲۹ مورد رسیدگی قرار گرفته است. همچنین در این سامانه ۳۲۳مورد قدردانی انجام شده است. ۲۶ درصد شکایت‌های ارسال شده مربوط به مراکز اقامتی، ۴۸ درصد آژانس‌های خدمات مسافرتی، ۳ درصد مراکز پذیرایی، ۱۸ درصدی مراکز خدمات بین راهی  و ۵ درصد مرتبط با سایر تاسیسات گردشگری بوده است.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با بیان اینکه ۳۹۰ پرونده در کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس آرای صادر شده حدود ۲۳ میلیارد ریال به مسافران عودت داده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012702880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha