مردم بهترین میراث‌بانان هستند/ بناها، مظاهر عینیت یافته هویت تاریخی ایران

مدیرکل حفظ و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی گفت: مردم ایران، مردم فرهنگ‌دوستی هستند و این مردم در طول تاریخ بهترین میراث‌بانان بوده و هستند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، فاطمه داوری امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در مراسم بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی و تجلیل از فعالان و کنشگران بناها و محوطه‌های تاریخی که با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: ایران به پشتوانه دانش و خرد پیشینیان برخوردار از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس است. بناها مظاهر عینیت یافته هویت تاریخی ما هستند و ما به داشتن این آثار افتخار می‌کنیم.

مدیرکل حفظ و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی افزود: از ۲۴ هزار اثر ثبتی، ۱۴ هزار بنا و ۱۹ هزار محوطه تاریخی داریم که با همکاری مردم حفاظت از این بناها محقق می‌شود.

او اضافه کرد: در ایران این روز به‌عنوان روز تاب‌آوری بناها در برابر حوادث تاریخی نامگذاری شده و این نشست با هدف برنامه‌ریزی و بزرگداشت این روز برگزار می‌شود و به دنبال این هستیم که شکل جدیدی از صیانت از آثار فرهنگی و تاریخی را ارائه دهیم. البته مردم فرهنگ‌دوست ایران همواره میراث‌بان ایران بوده‌اند.

داوری ادامه داد: در دوره مدیریت مهندس ضرغامی اقدامات بسیار مهمی در حوزه حفاظت و صیانت از آثار تاریخی انجام شده و با همت وزیر میراث‌فرهنگی و معاون میراث‌فرهنگی شاهد این هستیم که صیانت از آثار تاریخی ایران به موضوعی فرامرزی تبدیل شده و امروز ایران به بهترین شکل از آثار، بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی صیانت و حفاظت می‌کند.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برنامه سه ساله از چندی پیش از سوی ایکوموس اجرا شده که در سه سال پیش رو اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012802916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha