بازدید ۱۵۷هزار نفر از موزه‌های استان همدان

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین سال جاری، به ۱۵۷هزار و ۴۸۳ نفر در استان همدان رسید.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، امیرحسین فریبا گفت: تعداد بازدید مسافران از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ به ۱۵۷هزار و ۴۸۳ مورد رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۹.۷ درصدی داشته است.

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: در این میان آرامگاه و موزه بوعلی با بازدید۶۱۰ هزار و ۳۶ نفر در جایگاه نخست، آرامگاه باباطاهر با بازدید ۴۹هزار و ۹۴۰ نفر در جایگاه دوم و موزه و شهر باستانی هگمتانه با بازدید ۲۶هزار و ۶۸۴ نفر در جایگاه سوم، بازدیدها قرار گرفته است. گنبد علویان در شهر همدان با بازدید ۵ هزار ۴۰۲ در رتبه بعدی قرار داشت.

او به بازدید گردشگران از موزه‌های شهرستان‌ها اشاره و تصریح کرد: در این مدت ۳ هزار ۴۳۱ نفر از موزه لطفعلیان ملایر، یک هزار و ۸۴۱ نفر از ارگ نوشیجان ملایر و ۳هزار و۲۰۸ نفر از موزه تویسرکان و ۱هزار و ۷۶۲ نفر از موزه میررضی آرتیمانی در شهرستان تویسرکان بازدید داشته اند.

فریبا ادامه داد: از موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند ۲ هزار و۴۸۹ نفر، از موزه حمام حاج آقا تراب ۲ هزار و۶۷۱ نفر و موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد ۲۱۷ نفر بازدید داشته‌اند.

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: مسافران به منظور حفظ آثار تاریخی که شناسنامه و هویت یک کشور محسوب می‌شود از هرگونه اقدام تخریبی همچون نوشتن یادگاری و عکاسی با فلاش در موزه‌ها خودداری کنند و به مسافران توصیه می‌شود نظر به راه اندازی فروش اینترنتی و الکترونیکی بلیت‌ها در اماکن و موزه‌های استان از طریق اینترنت بلیت‌ها را خریداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012802935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha